Ochrana dospelých
Ako som písal, tu nový Explorer získal 87 %. Pri čelnom náraze s prekrytím mal o stupeň horšiu známku trup vodiča a ľavá spodná časť nohy spolujazdca. Avšak ešte o ďalší stupeň horšie hodnotenie získal trup spolujazdca a obe horné časti nôh vodiča aj spolujazdca. Pri čelnom náraze bez prekrytia mal o stupeň horšiu známku trup vodiča a o ďalší stupeň horšiu trup zadného spolujazdca.
Ochrana detí
Pri čelnom náraze mali obe figuríny, 6- aj 10-ročného dieťaťa tie najlepšie možné hodnotenia. Rovnako to dopadlo aj v prípade bočného nárazu, obe figuríny vykazovali tie najmenšie možné hodnoty zranenia. Celkový výsledok v tejto kategórii bol 86 %.
Ochrana chodcov
V tejto kategórii má nový Ford Explorer 61 %. Čelná časť je skoro bezproblémová pre chodcov, problémy začínajú pri kapote tesne nad svetlami. Ďalším slabším miestom je celá hrana kapoty pri oboch blatníkoch a samozrejme A-stĺpiky.
Asistenčné systémy
Tu si Ford Explorer pripísal 76 %. Automatický brzdový asistent fungoval pri mestskej aj vyššej rýchlosti, rozoznával chodcov aj cyklistov a bol schopný zabrániť zrážke alebo jej následky výrazne zmierniť. Celkový výsledok 5 hviezdičiek si tak Explorer poistil aj touto kategóriou.