Legendárny eurokomisár Frans Timmermans opäť priťahuje kohútiky a tlačí na elektromobilitu ešte viac, než sa plánuje. Hoci sa momentálne rieši ukončenie predaja áut so spaľovacími motormi od roku 2035, Timmermansovi to nestačí a povinnú elektromobilitu sa snaží pretaviť do novej, ešte prísnejšej legislatívy. Veľkú šancu na rýchlejšie „zozelenanie“ dopravy vidí medzi ľahkými úžitkovými autami, ktoré dnes v prevažnej miere stále jazdia na naftu. Jeho zámerom je pretlačenie zákazu predaja ľahkých úžitkových áut s benzínovými, či naftovými motormi. A aby toho nebolo málo, chce tak urobiť už o päť rokov.
Povinne do elektromobilov!
Timmermans oznámil, že pripravil legislatívny návrh, ktorý by veľkým spoločnostiam direktívne zakázal po roku 2027 nákup ľahkých úžitkových áut so spaľovacím motorom. Presná definícia „veľkej firmy“ zatiaľ nie je známa, už od roku 2030 však veľkosť spoločnosti nebude rozhodovať. Ak sa totiž Timmermansovi podarí novinku pretlačiť cez legislatívny proces, od roku 2030 bude zákaz nákupu dodávky so spaľovacím motorom platiť pre všetky firmy plošne. Zdá sa, že otázka, kde na to firmy vezmú peniaze, nikoho nezaujíma. Prvoradé je zníženie spotreby ropy a Timmermans ako predstaviteľ EÚ vidí jedinú možnú cestu v násilnej elektrifikácii komerčnej dopravy.
zdroj: The Nation View, Ruetir