Viac než 88 tisíc Lexusov predaných v Európe značne prispelo k celkovému rastu značky v globálnom merítku o 3,3 %. Lexus celosvetovo predal viac než 851 tisíc áut, Európa absorbovala viac než 10%, no medziročne tu predaj stúpol až o 20 %. V prémiovom segmente má Lexus 2,5 % podiel.
V celosvetovom meradle bol úspešný predovšetkým nový mestský crossover LBX a luxusný mikrobus LM. Dobré výsledky aj naďalej vykazoval kľúčový model RX z radu luxusných SUV, ako aj model SUV strednej triedy NX. O 19 percent sa zvýšil predaj čisto elektrického SUV s označením RZ, resp. crossoveru UX 300e; zastúpenie elektrifikovaných modelov v celkovom predaji značky tak aj vďaka tomu vzrástlo na rekordných 52 %.

Elektrifikované modely tvoria 91 %

Pre elektrifikované vozidlá sa medziročne rozhodlo celkovo 80 088 zákazníkov, teda o 24 percent viac, čo znamená, že ich podiel v rámci značky predstavoval 91 percent. Na západoeurópskom trhu dosiahol podiel elektrifikovaných vozidiel dokonca 99 percent. Trojicu najpredávanejších modelov značky Lexus v Európe tvoria modely NX (26 635 vozidiel), LBX (23 018 kusov) a RX (13 772 kusov).
 
V roku 2024 sme uviedli na svetový trh úplne nové modely LBX a GX, a predstavili tak nové hodnoty a skúsenosti za nadšeného súhlasu mnohých našich zákazníkov. Okrem toho bolo do plnej prevádzky uvedené naše technické centrum Toyota v japonskom meste Šimojama (TTC-S), čo nám umožnilo spustiť novú koncepciu vývoja v rámci celej spoločnosti,“ uviedol Takaši Watanabe, prezident spoločnosti Lexus International.

V roku 2025 plánujeme predstaviť nové modely a pochváliť sa niekoľkými konceptmi. Aj naďalej sa budeme snažiť pretvárať budúcnosť mobility progresívnymi konštrukčnými postupmi a zároveň spestrovať životný štýl prostredníctvom služieb zameraných na zákazníkov. Naším cieľom je aj naďalej poskytovať exkluzívne hodnoty, ktoré definujú samotný charakter značky Lexus,“ dodal Takaši Watanabe.

zdroj: Lexus Slovensko