Tým jediným zástupcom zo „starej“ éry je samozrejme nová Toyota C-HR, pretože je však aj tá dostupná výlučne s hybridným pohonom, auto bez nejakej formy elektrifikácie vo finálovej sedmičke v podstate nenájdete.
Z európskych modelov sa do užšieho výberu dostalo BMW radu 5 a tým pádom i jeho batériové prevedenie i5, nechýba nový Peugeot 3008/e-3008 a takisto nedávno predstavený Renault Scenic, ktorý spolieha už len na elektromotory.
Celkovo takmer šesťdesiat porotcov z dvadsiatich dvoch štátov Európy zároveň otvorilo dvere k možnému zisku titulu COTY 2024 tiež novému elektrickému SUV Kia EV9 a o prvé miesto dostane šancu zabodovať i crossover Volvo EX30.
A kde je tá v úvode spomínaná Čína? Tým prvým strojom je samozrejme EX30 patriaca pod krídla koncernu Geely. A úplne posledným autom vo finále je sedan Seal (na úvodnej fotke) čínskeho konzorcia BYD Auto. Mimochodom, táto firma je v porovnaní s ostatnými značkami svojim spôsobom v plienkach. Bola založená v roku 2003. Evidentne aj tak málo času však dnes stačí na to, aby ste sa v Európe mohli vyšvihnúť medzi elitu.
zdroj: COTY