Nový návrh je scestný a v dnešnej dobe len ťažko aplikovateľný.

V tejto novinke však nemá prsty ekológia. Hlavným motivujúcim faktorom k značnému obmedzeniu slobody je snaha znížiť úmrtnosť na cestách o jednu celú tretinu. Európska únia zjavne rada koná v duchu hesla: „Účel svätí prostriedky.“

Informácie, ktoré prenikli z britského Ministerstva dopravy odhaľujú aj spôsob, akým nás chce únia donútiť jazdiť predpisovo. Systém by mal fungovať na princípe získavania informácií prostredníctvom satelitu, alebo kamier schopných rozpoznať značky označujúce povolenú rýchlosť.

Britské Ministerstvo dopravy tvrdí, že v žiadnom prípade nejde o porušovanie práv a slobôd. Úmrtnosť na cestách je jednoducho vysoká a EÚ ju chce znížiť za každú cenu.

Obávam sa, že EÚ svoj plán jedného dňa uskutoční. Pravdepodobne jej to však potrvá roky.

To znamená, že ak systém rozozná, že na ceste ja dovolená rýchlosť 90 km/h a vy idete 100 km/h, vaše auto spomalí. Európskej únii bude úplne jedno či sa ponáhľate, alebo ste na jediné auto na rovnej ceste uprostred slnečného dňa.

Európska únia svoje návrhy rada doťahuje do dokonalých absurdít. Ani teraz neurobila výnimku. Systémom na automatické obmedzovanie rýchlosti by nemali byť vybavené len nové autá, ale návrh počíta s dodatočnou montážou aj do starších áut. Bude teda jedno či vlastníte auto s výkonom 300 alebo len 50 koní. Všetci pôjdeme maximálne 130 km/h.

Jedinou čiastočne potešujúcou správou je fakt, že ak návrh prejde, ako prvé dostanú tento systém nákladné autá a autobusy. Následne však nič nebude brániť tomu, aby sa spôsob porušovania slobody rozšíril aj na bežné autá.

Zdroj: telegraph.co.uk

Prečítajte si aj:  Šéf Fordu tvrdí, že Európska únia dvojnásobne predražuje autá