Ešteže sa o nás Európska únia tak dobre stará.
Proti novému emisnému limitu protestovalo najmä Nemecko, ktoré je domovom prémiových značiek. Automobilky ako BMW, Mercedes a Audi nemajú zo svojej vôle záujem montovať do vozidiel miniatúrne nadopované trojvalce. Jediný ústupok, ktorý sa však Nemecku podarilo vybojovať je dvojročné prechodné obdobie. Počas týchto rokov ostávajú v obmedzenej platnosti superkredity.
Superkredity sú matematické triky, ktoré ešte umožňujú automobilkám predávať aj niečo iné, ako ekoautíčka. Ich využívanie je úplne bežné, no ich existenciou emisné limity strácajú zmysel. Po roku 2022 však dôjde k zmene.
Myslíte si, že sa automobilkám za niekoľko rokov podarí pripraviť autá, ktoré dokážu splniť nový emisný limit s reálnou spotrebou?
V súčasnosti platí limit 130 g CO2/km.
V súčasnosti platí, že ak automobilka predá auto, ktoré produkuje menej ako 50 g CO2/km, započítava sa toto vozidlo do štatistiky 3,5 krát. V roku 2020 sa bude počítať ako 2 predané autá. O rok neskôr už len ako 1,67 predaného vozidla a v roku 2022 štatistiku obohatí 1,33 krát. Potom už žiadne kúzla platiť nebudú a ak výrobca predá auto s nulovou spotrebou, bude sa to počítať ako jedno predané auto.
Čo to však znamená. Vďaka superkreditom doteraz máme stále možnosť kúpiť si auto s poriadnym motorom, ktoré sa nehrá na žiadneho ekológa. Platí to najmä v prípade už spomenutých drahších a luxusnejších automobiliek. Mnohí výrobcovia majú v ponuke elektromobily a hybridy, ktoré sa predávajú veľmi zle, no svojou papierovou spotrebou pomáhajú plniť emisné limity.
Po roku 2022 budú musieť mať všetky typy každej automobilky priemernú spotrebu okolo 3,8 litra. Pravidlá budú rovnako platiť pre všetkých. Budúci vývoj má teda niekoľko možností. Jednou z najreálnejších je fakt, že normovaná spotreba už s realitou nebude mať absolútne nič spoločné a motory budú vznikať s ešte väčšou snahou o čo najlepšiu papierovú spotrebu.
Zdroj: inautonews.com
Prečítajte si aj: EÚ pretlačí elektromobily za každú cenu a za naše peniaze