Ani nový Renault 5 nezískal aktuálny titul COTY 2025 sólo. O prvé miesto sa totiž delí so sesterským hatchbackom Alpine A290. V každom prípade bolo dvojité víťazstvo francúzskych noviniek pomerne presvedčivé. Novinári z 23 európskych štátov pridelili „päťke“ a „dvesto-deväťdesiatke“ celkovo 353 bodov.
Na druhom mieste skončila tiež elektrická Kia EV3, keď zaostala za malými hachbackmi až o 62 bodov a celkovo brala 291 bodov. Tretia priečka v tohtoročnej ankete patrí opäť dvojičkám, Citroënu C3/ëC3 (215 bodov), štvrté miesto obsadil Hyundai Inster (172 bodov), len o štyri body za ním je Dacia Duster (168) a finálovú sedmičku uzatvárajú Cupra Terramar (165) a Alfa Romeo Junior (136 bodov).
Výsledky súťaže Car Of The Year boli vyhlásené v rámci prebiehajúceho bruselského autosalónu a poznáme ich o čosi skôr ako v predchádzajúcich rokoch, keďže v minulosti bol víťaz tradične odhaľovaný v rámci medzinárodného autosalónu v Ženeve.
A poznáme aj jeho cenu
Spoločne s výsledkami ankety máme pre vás tentokrát k dispozícii aj slovenské ceny víťazného automobilu, zatiaľ to však platí len pre Renault 5. A aby sme to zbytočne nenaťahovali, päťdverový batériový Francúz začína na hranici 27 500 eur.
Za túto čiastku dostanete slabší z dvoch elektromotorov, ktorý je naladený na 122 koní, 225 newtonmeterov a energiu čerpá z menšieho trakčného akumulátora s kapacitou 40 kilowatthodín. S touto zostavou Renault sľubuje zrýchlenie na stovku za 9,0 sekundy, maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 150 kilometrov za hodinu a normovaný dojazd podľa metodiky WLTP 312 kilometrov.
V rámci sériovej výbavy dostanete 18-palcové ale len oceľové disky, zelenú metalízu, automatickú klimatizáciu, predné i zadné okná v elektrike, integrovanú nabíjačku s výkonom 11 kW, pričom auto zvládne najvyšší nabíjací výkon (pri jednosmernom prúde) 80 kW a bez príplatku máte tiež tepelné čerpadlo.
Súčasťou základu je za spomínaných necelých 28 tisíc tiež 7-palcový digitálny prístrojový panel, 10-palcová dotyková obrazovka s multimediálnym systémom OpenR link, predné i zadné plne diódové svetlá, svetelný i dažďový senzor s automatickým prepínaním diaľkového režimu, elektricky nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá.
Prostredná výbava Techno je o čosi pestrejšia. K základnej motorizácii za 29 500 eur totiž máte možnosť voľby silnejšieho elektromotora s výkonom 150 koní a krútiacim momentom 245 Nm, ktorý Renault páruje s väčšou batériou s kapacitou 52 kilowatthodín a 100-kilowattovým rýchlonabíjaním.
Tá stačí na dojazd 410 kilometrov a o čosi lepšia je i dynamika. Maximálka je opäť priškrtená na 150 km/h, ale z miesta na stovku sa dostanete o sekundu skôr, teda za rovných 8,0 sekundy. Budete si ale musieť priplatiť 3000 eur, inak povedané silnejšia motorizácia začína na 32 500 eur.
Stupeň Techno obsahuje navyše 18-palcové hliníkové disky, zatmavené zadné okná a zaujímavejšie látkové čalúnenie kombinované s koženkovým poťahom volantu. K neobvyklým detailom potom patrí indikácia stavu nabitia batérie na prednej kapote.
Vodič dostane k dispozícii elektro-chromatické vnútorné spätné zrkadlo, elektrické sklápanie vonkajších zrkadiel, adaptívny tempomat, elektrické ovládanie parkovacej brzdy, multi-sense, teda volič jazdných režimov, ale tiež 10-palcový digitálny prístrojový panel, indukčnú nabíjačku mobilov, služby Google či hlasového asistenta.
Najdrahším výbavovým stupňom je potom Iconic Cinq, ktorý je (trochu) prekvapivo dostupný s oboma motormi. Slabší vychádza na 31 500 eur a za vrchol dáte 34 500 eur. V porovnaní s predchádzajúcimi dvomi výbavami získate bezrámové vnútorné spätné zrkadlo, predné, zadné i bočné parkovacie senzory s parkovacím asistentom, elektricky nastaviteľné predné sedadlá s vyhrievaním a elektrickou bedrovou opierkou pre vodiča i vyhrievaný volant.
Interiér vylepšuje čalúnenie kombinujúce látku so syntetickou kožou, ktorú nájdete i na palubnej doske s kontrastným žltým prešívaním, ambientné osvetlenie a pod blatníkmi budete mať opäť hliníkové osemnástky, len v trochu inom dizajne.
zdroj: Renault