Jano_1987
27.05.20 12:29
J
@.Len pri RR je situácia trocha iná. Ide o malovýrobcu a tam sa vzťahujú trocha iné pravidlá na motory a emisie, Nie je to tak šialené. Pri cenách a ľudom, ktorý patria ku klientele RR si automobilka môže dovoliť zvýšiť cenu kvôli emisiám, BMW nie. Ostáva tu ešte tradícia a status. RR sa vždy vyrábal s V12 a patrí to k nemu. BMW dlhé roky V12 nepoužívali, prvý postavili v 1987. Skôr mali tradíciu v R6. Je rozdiel aj v očakávaní od RR a BMW 7. Oboje sú limuzíny, ale RR je svet sám o sebe, kde 9/10 ľudí má šoféra a nešoféruje si ho sám, ak sa bavíme o najvyšších modeloch. Kým BMW sa prezentuje ako luxusná športová značka, takže od toho BMW sa očakáva niečo iné ako od RR. Dôvod, prečo BMW nebude mať už V12 je aj ten, že zákazníkom RR sa nemusí páčiť, že ich motor je v BMW. Nazvime zo snobstvom, ale je to tak. BMW si môže dovoliť osadiť do auta V8 s turbom a byť mild hybrid, mať 700 koní. RR vždy len tvrdí, že výkon motora je dostatočný a veľakrát ani človek nevie, aký to má výkon. To znamená, aj iné naladenie motora atď. Je tu aj firemná politika, BMW s V12 môže uberať niektorých zákazníkov RR, predsa len bude lacnejšie. Netreba zabúdať, že aj Mercedes už upustil od V12. Z výrobcov, čo robia limuzíny a používajú V12 ostali už len RR a Bentley. Nikto iný. Audi robilo VV12, ale tá myslím skončila. Z ostaných výrobcov čo ešte majú v portfóliu V12 je Aston Martin, aj to len z prestížnych dôvodov a aj to len v luxusných modeloch, kde o výkon nejde. Keď chcete športový Aston, dostanete V8, ktorá je oveľa vhodnejšia na to.
Odpovedať