cct
29.06.22 22:46
O
@ľubošNemáš sa mi za čo ospravedlňovať, nemusíš si pamätať všetko o cudzích ľuďoch, to by som mal urobiť ja za to že som ťa nazval jednobunkovým živočíchom, takže sa ospravedlňujem.
K marketingu: Marketing bol, keď Matovič natočil video v akomsi francúzskom meste a pri nejakom dome začal tvrdiť, že to je Počiatkova vila a nalepil tam na chvíľu, než si urobil video, papier, že je to majetok Slovenskej republiky. Marketingom bolo, keď kandidovali dvaja spriaznení kandidáti na prezidenta, Mistrík a Čaputová, a zrazu sa jeden z nich vzdal v prospech druhého a tomu druhému raketovo vystrelili preferencie. Marketing je aj to, keď nejaký výrobok v supermarkete umiestniš nie do regálu, ale do uličky medzi regálmi. To je marketing, kde niekto manipuluje s názormi voličov na základe buď nepravdivých, alebo skreslených informácií, alebo sa vnucuje tým, že je viac na očiach medzi regálmi. To je marketingom aj súčasná cenzúra, lebo cenzori zneprístupnili niektoré webové stránky, aby niektoré politické strany boli ľuďom menej na očiach.
V prípade BMW je to tiež marketing a ty sa snažíš podsúvať, že BMW tiež klame svojich zákazníkov, že to robí iba na oko a v skutočnosti vo výrobe nevyužíva obnoviteľné zdroje energie, ale energiu z uhoľných elektrární, nerobí recykláciu, prípadne ak používa recyklované materiály, potom tieto boli vyrobené síce recyklovaním, ale neekologickou technológiou, nespráva sa spoločensky zodpovedne a využíva dodávateľov, ktorí zneužívajú detskú prácu a vykorisťujú zamestnancov v rozvojových krajinách a v neposlednom rade používa suroviny, ktoré pri svojej ťažbe a spracovaní viac poškodili životné prostredie, ako keby použili iné materiály, prípadne úplne inú technológiu. Pochopil som ťa správne?
Ja si myslím, že možno v niektorých krajinách by to aj šlo, že zákazníkom BMW (niektorým) je jedno, či vozidlo vyrobili ekologicky, alebo neekologicky. Ale drvivá väčšina ich zákazníkov spoločensky zodpovedné správanie vyžaduje, lebo inak by si od nich auto nekúpili. Takže súhlasím, že sa aj v tomto prípade jedná o marketing, ktorý začína prieskumom trhu, kde zistia očakávania budúcich zákazníkov a potom im na mieru vyrobia výrobok, ktorý bude plniť tieto ich očakávania. Takto by sa marketing aj mal robiť. Ak by sa zistilo, že výrobok nespĺňa vlastnosti, ktoré sľubuje, malo by to vážne dôsledky na budúcu produkciu. V takom prípade by museli prejsť do režimu krízového riadenia. Toto BMW podľa mňa nechce riskovať a keď raz deklaroval, že svoje kritériá bude vyžadovať aj v celom dodávateľskom reťazci, tak to aj dodrží a zmluvy bude uzatvárať iba s takými dodávateľmi, ktorí tiež budú dodržiavať požadované kritériá. Jedným z príkladov, kedy automobilka zlyhala na celej čiare je VW a jej dieselgate. To im aj prinieslo ťažké straty, takže ďalšie automobilky sa budú všetkými prostriedkami snažiť, aby takejto situácii predišli.
Tiež si napísal, že realita nedáva veľa možností k optimizmu. To vieš, keby bolo keby, boli by sme v nebi. Skús si ale predstaviť, že debil Žiga by dal dotácie na elektromobily v takej výške, že by sme tu mali 10% osobných vozidiel elektromobilov a ak by ďalší debil Sulík dal znovu dotácie, tak by sme mohli mať už 20% elektromobilov, teda spotreba ropy by mohla byť o 15% nižšia. Naše súčasné problémy s dodávkami ropy by boli tiež o toľko menšie. Ak by sme výraznejšie rozvíjali fotovoltaiku, mohli sme mať výrazne menšie problémy s energiou a aj s plynom. Nehovorím, že by sme to úplne odstránili, lebo zemný plyn je potrebný aj na chemickú výrobu, ako tu viacerí už správne podotkli znovu ale treba povedať, že jeho objem by bol menší a tým aj problémy s jeho získaním a distribúciou by boli menšie. Takže keď chceš byť pesimista, kľudne si ním buď, ale keby sme čo len trochu chceli, mohli by sme byť úplne inde a mohli by sme mať podstatne lepšiu bilanciu energetiky aj ekonomiky. Alternatívne zdroje energie majú podstatne väčší potenciál, než sú mu ochotní naši zadubenci priznať. Ibaže to by sme museli chcieť a byť aj ochotní pre to niečo urobiť.
Odpovedať