Automobilky už dávno nevyrábajú autá, ktoré by odzrkadľovali dopyt.
Angela Merkelová počas zahájenie frankfurtského autosalónu vyhlásila: „Európa si musí uvedomiť, že nie je izolovaným kontinentom, ale musí uspieť v globálnych pretekoch.“ Je to úplne jednoduché. Ak budeme na automobilový priemysel hádzať ďalšie ekologické záťaže, tak v globálnom meradle bude nekonkurencieschopný.
Nemecko už tento nový limit EÚ zablokovalo v máji tohto roku. Proti nedosiahnuteľným číslam sa však postavil už aj Opel. Rovnako je na tom aj nemecká automobilová asociácia VDA na čele s Matthiasom Wissmannom, ktorý uviedol, že právnici a byrokrati musia poslúchať inžinierov s ich technickým know-how.
Angela Merkelová pravdepodobne chápe, že automobilový priemysel je pre jej krajinu príliš dôležitý. V súčasnom stave však trpí.
Brusel má konečne prvého silného odporcu.
Angela Merkelová si dobre uvedomuje, že automobilový priemysel je pre Nemecko veľmi dôležitý. Rovnako poukazuje na fakt, že najnovšie technologické novinky musia byť najprv uvedené v luxusných automobiloch, kde sú vyššie marže. Ak sa novinky s náročným vývojom dostanú priamo do „obyčajných“ automobilov, tak ich cena pôjde smerom nahor, prípadne budú výrobcovia predávať so stratou. Ani jedna verzia však nie je dlhodobo udržateľná.
Proti snahe Nemecka sa však teoreticky môžu postaviť samotné automobilky, ktoré investovali milióny eur do vývoja hybridov a elektromobilov.
Snahu Angely Merkelovej však môžeme len a len podporovať. Nové emisné limity sú takmer nesplniteľné a súčasný stav stále väčších obmedzení a regulácií automobilového priemyslu je priama cesta do pekla.
Zdroj: autonews.com
Prečítajte si aj: EÚ potvrdila šialený emisný limit na rok 2020. Ceny áut pôjdu hore