Európski zákazníci požadujú rovnaké podmienky ako v zámorí. VW Group si to však nemôže dovoliť.

Nemecká spotrebiteľská organizácia sa rozhodla bojovať proti nerovnému zaobchádzaniu koncernu VW. Na stránke www.myright.com sa môžu majitelia postihnutých áut pripojiť k žalobe a žiadať odškodné do výšky 5000 € a možno aj výkup vozidiel. Podľa Reuters tak urobilo už viac, než 100 000 európskych zákazníkov. myRight si na odškodnom postavilo biznis a v prípade, že na súde vyhrá, nechá si 35% podiel z odškodnenia a zvyšok vyplatí dotknutým zákazníkom.


A prečo vlastne VW Group neodškodňuje európskych zákazníkov rovnako ako tých amerických? Dôvodom je iný právny systém, ktorý koncern nenúti k rovnakému postupu. Najdôležitejšia je však finančná stránka problému. Ak by Volkswagen vykupoval autá a následne kompenzoval každého európskeho zákazníka, tak by automobilka skrachovala. Priznal to aj súčasný šéf VW Group. Ďalší problém by bol v tom, že koncern je „too big to fail“ (príliš veľký na to aby padol) a záchranu by sme zaplatili my (európski platitelia dane). Volkswagen preto pristúpil k inému riešeniu problému, a tým je len softvérová úprava, v rámci ktorej odstráni nelegálny program z auta. Nič viac preto nečakajte...či sa podarí organizácii myRight vyhrať je otázne, ale výsledok ma veľmi zaujíma.


Zdroj: carscoops