Europoslanci súhlasili s úrovňami, ktoré navrhla Európska komisia pre emisie znečisťujúcich látok pre osobné automobily. Na záverečnú podobu nariadenia si však budeme musieť ešte počkať - múdrejší by sme mali byť v tomto smere v priebehu niekoľkých týždňov, píše agentúra ČTK.
Európsky parlament je teraz pripravený začať rokovania s vládami členských štátov EÚ o konečnej podobe zákona. Dodajme, že predsedajúcou krajinou Rady Európskej únie je do konca roka Španielsko.
„Podarilo sa nám dosiahnuť rovnováhu medzi environmentálnymi cieľmi a životne dôležitými záujmami výrobcov. Bolo by kontraproduktívne vykonávať environmentálne politiky, ktoré poškodzujú európsky priemysel aj jej občanov. Prostredníctvom nášho kompromisu slúžime záujmom všetkých zúčastnených strán a vyhýbame sa extrémnym postojom,“ uviedol spravodcajca návrhu Alexandr Vondra.
Narazili na odpor
Povedané inými slovami, pri Euro 7 sa uspieť podarilo skupine štátov protestujúcich proti pôvodne zamýšľanému mimoriadnemu sprísneniu emisií. Hlavným argumentom odporcov bolo, že navrhované limity kompletne zlikvidujú trh s malými lacnými automobilmi so spaľovacími motormi. Práve preto by podľa aktuálneho návrhu mali ostať zhruba limity na úrovni Euro 6 pre osobné automobily.
Meranie emisií z bŕzd a pneumatík sa však v nových predpisoch objaví. Pri nákladných vozidlách by sa mali emisné pravidlá o niečo sprísniť, dopĺňa ČTK.
Zdroj: ČTK