Použitá technika je veľká neznáma

Pri návrhu štúdie si ľudia z MINI vzali inšpiráciu z triumfov značky na Rely Monte Carlo, od ktorých uplynulo 50 rokov. Bližšie technické špecifikácie nepoznáme. Zatiaľ projekt považujme za „dizajnové cvičenie“. GP je postavené na karosérii súčasnej, tretej generácie MINI Cooper. Prikorenili ho agresivitou a pýši sa „exoskeleton“ oblekom. Posúďte sami v galérii. Priznávam, podľa mňa vyzerá skvelo! Vyžaruje okruhovú atmosféru z každého uhla a záhybu karosérie na steroidoch.

John Cooper Works

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

„Štúdia MINI John Cooper Works GP Concept je najmä o nespútanom pocite z jazdy a o úrovniach výkonu, ktoré pochádzajú z motoršportu,” vraví Peter Schwarzenbauer, člen správnej rady spoločnosti BMW AG, zodpovedný za MINI.

Puristický interiér s pretekárskou atmosférou

Kompozitové nadstavce namontovali na pôvodné telo a okrem dizajnovej funkcie slúžia na zvýšenie prítlaku pri rýchlej jazde. Obraz o faceliftovom MINI si spravte pri pohľade spredu, takto by mohlo vyzerať pri príchode v r. 2018. S novou maskou a agresívnejším deličom. Vzadu nechýbajú dvojité koncovky výfuku umiestnené v karbónovom difúzore. Interiér je čistý purizmus! Kvôli ušetrení hmotnosti vyhádzali zbytočnosti ako tapacíre, niektoré plastové obklady, pridali závodné sedadlá a bezpečnostnú klietku. Po vzore ostatných značiek už aj koncept Mini adoptoval TFT displeje namiesto analógových ukazovateľov. Je predpoklad, že produkčnému autu ich dajú taktiež.

John Cooper Works

Koncept John Cooper Works GP je závoďak každým detailom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

MINI oslávi výročie 17 rokov pod taktovkou BMW. Práve zameranie na charakteristické trojdverové auto namiesto rôznych, často nezmyselných verzií karosérie má zachovať konkurencieschopnosť britskej značky. 

Zdroj: evo, bmw, mini