Štyri roky od zahájenia výroby štvrtej generácie vlajkovej lode Audi A8 automobilka prichádza s tradičnou medzigeneračnou modernizáciou, ktorá ale v tomto prípade zásadné zmeny neprináša. Skôr sa sústredí na drobné ale dôležité vylepšenia.

Ingolstadtská reprezentatívna limuzína dostala nepatrne väčšiu jednodielnu mriežku chladiča s bohatším chrómovaným zdobením, prepracované svetlá, vymenené nárazníky a novinkou je tiež exteriérový paket S line, ktorý lacnejším verziám dodá trochu vizuálneho švungu z vrcholného prevedenia S8.

Než sa pustíme do ďalších detailov, zastavme sa na chvíľu ešte raz pri svetlách. A8 ponúkne v štandardnej výbave zadné „organické diódy“ (OLED), ktoré majiteľom pri špecifikácii auta dovolia vybrať si jeden z dvoch základných tvarov svietiacich plôšok pre sériovú „Á-osmičku“ alebo z troch, ak dáte prednosť Audi S8.

Vpredu pre zmenu pracujú digitálne svetlá matrix LED. Ak ste o tejto technológii náhodou ešte nepočuli či nečítali, mohlo by vás zaujímať, že v každom svetle je 1,3 milióna samostatne ovládateľných mikro-zrkadiel, ktoré rozkladajú svetlo na pixely a dovoľujú tvarovať výsledný tvar svetelného lúča takmer bez obmedzení.

Tiptronic, štvorkolka, stredový samosvor a mild-hybrid v základe

Vylepšené Audi bude aj naďalej predávané výlučne s pohonom všetkých kolies Quattro so samosvorným stredovým diferenciálom, ktorý môžete za príplatok doplniť športovou rozvodovkou na zadnej náprave (S8 ho má v sérii). Podobne je jedinou možnosťou i osemstupňová automatická prevodovka a všetky dostupné motorizácie budú mild-hybridy so 48-voltovou elektrickou sústavou.

Ak budete mať chuť, môžete si objednať i systém riadenia oboch náprav, ktorý má S8 opäť už v štandarde. Základným motorom nemeckej limuzíny s dĺžkou 5,19 metra, šírkou 1,95 metra, výškou 1,47 metra a rázvorom rovné tri metre, je vidlicový šesťvalec 3.0 TFSI. V Číne má 286 koní, v Európe nesie označenie 55 TFSI a ponúka výkon 340 koní a maximálny krútiaci moment 500 Nm od 1370 do 450 ot./min. Vďaka vyššie spomínanej technike zvládne šprint z miesta na stovku za 5,6 sekundy, „eLko“ je o desatinu pomalšie.

Audi A8 60 TFSI quattro má pod kapotou osemvalcový štvorliter so systémom deaktivácie štyroch valcov, produkuje 460 koní a 660 Nm od 1850 do 4500 otáčok za minútu. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 4,4 sekundy.

Pretože sa W12 nekoná, vrcholom naďalej ostáva Audi S8 s identickým motorom 4.0 TFSI, akurát vyladeným na 571 koní a 800 newtonmetrov, ktoré máte pod plynom v rozmedzí od 2050 do 4500 ot./min. Zrýchlenie na stovku? To hliníkovo-oceľovej a čiastočne karbónovej limuzíne trvá len 3,8 sekundy.

Výbavou sa v rámci tohto textu príliš zdržovať nebudeme, bolo by to na pár stránok. Ale za všetky vymoženosti by sme možno mohli spomenúť audiosystém Bang & Olufsen s výkonom 1920 W a 23 reproduktormi, štvorzónovú klimatizáciu, nové obrazovky, kam sa len pozriete alebo relaxačné sedadlo pre A8 L s osemnástimi pneumatickými vankúšmi určenými len na to, aby vám perfektne vymasírovali skoro celé telo. Chladnička či bar berte za samozrejmosť.

Cena? Tú slovenskú zatiaľ nepoznáme, v Nemecku ale Audi A8 s 3.0 TFSI štartuje na čiastke 99 500 eur a za S8 dáte 144 800 eur. Na naftové motory sme nezabudli a výrobca ich z ponuky nevyradil, žiadny strach. Len ich predstaví o niečo neskôr.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 13 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 22 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 7 obrázkov

zdroj: Audi