Poďme najprv k akumulátoru. Audi zvýšilo jeho využiteľnú kapacitu z 84 na 97 kilowatthodín, pričom jeho celková kapacita je 105 kWh. Súčasne s tým sa znížila hmotnosť baterky o 9 kg, stále však tvorí značnú časť váhy vozidla – má 625 kg.
Vďaka prepracovaným článkom i riadiacej elektronike a sa automobilke podarilo zvýšiť maximálny výkon nabíjania o 50 kW, na výsledných 320 kilowattov. Podľa zástupcov značky je ešte dôležitejšia schopnosť e-tronu GT využívať vysoké nabíjacie výkony v dlhšom časovom pásme. Aj vďaka tomu by v ideálnych podmienkach malo trvať nabíjanie z 10 na 80 percent len 18 minút.
Ak svojmu autu doprajete zásuvku len na 10 minút, mali by ste v takom prípade získať dojazd na 280 kilometrov. Čo nám v technických parametroch trochu chýba, sú dojazdy jednotlivých verzií modernizovaného auta, Audi totiž uvádza jednu jedinú hodnotu – 609 kilometrov.
Predpokladáme, že tento údaj by mohol platiť pre najslabšiu verziu, ktorá už nenesie označenie e-tron GT Quattro, ale namiesto toho ju Audi pomenovalo „S e-tron GT“. Má systémových 679 koní a stovku zvládne za 3,4 sekundy.
Ak budete chcieť od tohto modelu ešte viac, môžete si objednať e-tron RS alebo samostatnú verziu RS Performance. Prvý model ponúka 856 koní a z 0 na 100 km/h zrýchli za 2,9 sekundy. Druhé auto sa pyšní titulom najsilnejšie sériové Audi všetkých čias. Má 925 koní a normovaný šprint pokorí za 2,5 sekundy.
Aj keď sú výkony e-tronu mierne odlišné, jednotlivé verzie do značnej miery odrážajú parametre Taycanu 4S, Turbo a Turbo S. Nárast sily je pritom spojený so zníženou hmotnosťou elektromotorov na zadnej náprave približne o desať kilometrov. Spája sa s ľahším rotorom a statorom a optimalizáciou chladiaceho systému, pričom Audi využilo poznatky i komponenty z konštrukcie najnovšej platformy PPE.
Aby sa vám modernizovaný e-tron krotil o niečo ľahšie, tvorcovia auta zvýšili výkon rekuperačného brzdenia z 290 na 400 kW a navyše prepracovali brzdový systém. V sérii síce máte oceľové kotúče, ale verzie RS dostali odolnejší povlak z karbidu wolfrámu. Za príplatok si potom môžete objednať karbón-keramiku s desaťpiestikovými (!) strmeňmi na prednej náprave.
V zozname nadštandardnej výbavy nájdete tiež systém riadenia kolies zadnej nápravy v kombinácii s rýchlejším prevodom, ktorý ich dokáže vychýliť do oboch strán o 2,8 stupňa. Naopak v sérii máte vzduchové odpruženie, ktoré môžete vylepšiť o aktívnu verziu s prídavnou hydraulikou. Tá dokáže kompenzovať náklony v zákrutách, pri rozjazde i brzdení, ale tiež pomáhať pri nastupovať, keď sa v závislosti na aktuálne nastavenej výške bleskovo zodvihne o 55 až 77 mm.
Samozrejme ide o facelift, takže nemôžu chýbať prepracované nárazníky, nové typy (aj kovaných) kolies s priemerom 20 až 21 palcov, nový lak Bedford Green určený pre verziu Performance, ku ktorej si môžete objednať tiež karbónovú strechu alebo doplnky z takzvaného maskovacieho karbónu, ktorý nemá pravidelne usporiadané vlákna.
Zaujímavá je tiež panoramatická strecha s elektricky ovládanou mierou zatmavenia vďaka tekutým kryštálom, pričom táto technika dokáže imitovať posuvnú záclonu. V menu infotainmentu potom nájdete nový režim digitálneho prístrojového panelu, ktorý bielymi virtuálnymi budíkmi odkazuje na Audi RS 2 Avant z roku 1994, alebo nové informácie o teplote akumulátora či aktuálny maximálny nabíjací výkon meraný v reálnom čase.
Nový je tiež skosený volant, ktorý má v modeloch RS vyznačenú stredovú polohu a dve prídavné červené tlačidlá voľby jazdných režimov. Už základné sedadlá sú v elektrike a vo vyšších výbavách majú osvetlené logo RS či kontrastné prešívanie, ktoré môžete mať nielen v kombinácii s kožou, ale tiež látkovým čalúnením vyrobeným z recyklovaných materiálov.
Ceny? Audi S e-tron GT začína v Nemecku na hranici 126 000 eur, RS vás vyjde na 147 500 eur a za Performance zaplatíte najmenej 160 500 eur.