Poďme najprv k akumulátoru. Audi zvýšilo jeho využiteľnú kapacitu z 84 na 97 kilowatthodín, pričom jeho celková kapacita je 105 kWh. Súčasne s tým sa znížila hmotnosť baterky o 9 kg, stále však tvorí značnú časť váhy vozidla – má 625 kg.

Vďaka prepracovaným článkom i riadiacej elektronike a sa automobilke podarilo zvýšiť maximálny výkon nabíjania o 50 kW, na výsledných 320 kilowattov. Podľa zástupcov značky je ešte dôležitejšia schopnosť e-tronu GT využívať vysoké nabíjacie výkony v dlhšom časovom pásme. Aj vďaka tomu by v ideálnych podmienkach malo trvať nabíjanie z 10 na 80 percent len 18 minút.

Ak svojmu autu doprajete zásuvku len na 10 minút, mali by ste v takom prípade získať dojazd na 280 kilometrov. Čo nám v technických parametroch trochu chýba, sú dojazdy jednotlivých verzií modernizovaného auta, Audi totiž uvádza jednu jedinú hodnotu – 609 kilometrov.

Predpokladáme, že tento údaj by mohol platiť pre najslabšiu verziu, ktorá už nenesie označenie e-tron GT Quattro, ale namiesto toho ju Audi pomenovalo „S e-tron GT“. Má systémových 679 koní a stovku zvládne za 3,4 sekundy.

Ak budete chcieť od tohto modelu ešte viac, môžete si objednať e-tron RS alebo samostatnú verziu RS Performance. Prvý model ponúka 856 koní a z 0 na 100 km/h zrýchli za 2,9 sekundy. Druhé auto sa pyšní titulom najsilnejšie sériové Audi všetkých čias. Má 925 koní a normovaný šprint pokorí za 2,5 sekundy.

Aj keď sú výkony e-tronu mierne odlišné, jednotlivé verzie do značnej miery odrážajú parametre Taycanu 4S, Turbo a Turbo S. Nárast sily je pritom spojený so zníženou hmotnosťou elektromotorov na zadnej náprave približne o desať kilometrov. Spája sa s ľahším rotorom a statorom a optimalizáciou chladiaceho systému, pričom Audi využilo poznatky i komponenty z konštrukcie najnovšej platformy PPE.

Aby sa vám modernizovaný e-tron krotil o niečo ľahšie, tvorcovia auta zvýšili výkon rekuperačného brzdenia z 290 na 400 kW a navyše prepracovali brzdový systém. V sérii síce máte oceľové kotúče, ale verzie RS dostali odolnejší povlak z karbidu wolfrámu. Za príplatok si potom môžete objednať karbón-keramiku s desaťpiestikovými (!) strmeňmi na prednej náprave.

V zozname nadštandardnej výbavy nájdete tiež systém riadenia kolies zadnej nápravy v kombinácii s rýchlejším prevodom, ktorý ich dokáže vychýliť do oboch strán o 2,8 stupňa. Naopak v sérii máte vzduchové odpruženie, ktoré môžete vylepšiť o aktívnu verziu s prídavnou hydraulikou. Tá dokáže kompenzovať náklony v zákrutách, pri rozjazde i brzdení, ale tiež pomáhať pri nastupovať, keď sa v závislosti na aktuálne nastavenej výške bleskovo zodvihne o 55 až 77 mm.

Samozrejme ide o facelift, takže nemôžu chýbať prepracované nárazníky, nové typy (aj kovaných) kolies s priemerom 20 až 21 palcov, nový lak Bedford Green určený pre verziu Performance, ku ktorej si môžete objednať tiež karbónovú strechu alebo doplnky z takzvaného maskovacieho karbónu, ktorý nemá pravidelne usporiadané vlákna.

Zaujímavá je tiež panoramatická strecha s elektricky ovládanou mierou zatmavenia vďaka tekutým kryštálom, pričom táto technika dokáže imitovať posuvnú záclonu. V menu infotainmentu potom nájdete nový režim digitálneho prístrojového panelu, ktorý bielymi virtuálnymi budíkmi odkazuje na Audi RS 2 Avant z roku 1994, alebo nové informácie o teplote akumulátora či aktuálny maximálny nabíjací výkon meraný v reálnom čase.

Nový je tiež skosený volant, ktorý má v modeloch RS vyznačenú stredovú polohu a dve prídavné červené tlačidlá voľby jazdných režimov. Už základné sedadlá sú v elektrike a vo vyšších výbavách majú osvetlené logo RS či kontrastné prešívanie, ktoré môžete mať nielen v kombinácii s kožou, ale tiež látkovým čalúnením vyrobeným z recyklovaných materiálov.

Ceny? Audi S e-tron  GT začína v Nemecku na hranici 126 000 eur, RS vás vyjde na 147 500 eur a za Performance zaplatíte najmenej 160 500 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov