Má nové, nepatrne užšie predné svetlá bez spodného zárezu, ktoré sú sériovo kompletne diódové a za príplatok dostanete aj ich adaptívnu verziu. K tomu sa na modernizovanej trojke objavili prepracované ľadvinky, pozmenené nárazníky a vzadu nájdete iné výfukové koncovky. V štandarde s priemerom 90 alebo 100 milimetrov podľa motora, alebo šesťuholníkové, ak si na auto objednáte exteriérový M paket.

Podčiarknuté, zhrnuté... máme pred sebou klasický facelift, ktorý toho po stránke dizajnu veľa nemení, o to viac ale potom vyniká kompletne nová palubná doska, respektíve pracovisko vodiča.

Po otvorení dverí sa pred vami objaví nový štandardizovaný operačný systém iDrive ôsmej generácie s takzvaným „BMW Curved Display“, ktorý sa postupne dostáva z mníchovských elektromobilov aj do áut so spaľovacími motormi. V skutočnosti nejde o jeden „zakrivený displej“, ale dve obrazovky plynulo spojené do jedného celku. Tá pred vodičom má uhlopriečku 12,3 palcov a na ňu nadväzuje druhá 14,9-palcová.

Za samozrejmosť považujte dotykové i hlasové ovládanie, tým ale novinky v kabíne nekončia. Na stredovom tuneli nájdete zapustený miniaturizovaný volič prevodovky, pričom ide o jedno jediné riešenie, keďže trojka sa (s výnimkou M3/M4) definitívne vzdala manuálu v prospech osemstupňovej automatickej prevodovky ZF.

Súčasťou výbavy každého auta budú odteraz tiež páčky radenia pod volantom, ale tiež trojzónová automatická klimatizácia a dokonca i navigačný systém, vnútorné elektro-chromatické spätné zrkadlo a parkovacie senzory vpredu i vzadu. Poďme ale ešte na chvíľu späť k exteriéru...

Vonkajší paket M Sport obsahuje inú mriežku v ľadvinkách, modifikované nárazníky, osemntástky namiesto sedemnásťpalcových kolies, už raz spomínané hranaté výfukové koncovky a čierne kryty vonkajších spätných zrkadiel. Nadstavbou je potom nový balíček M Sport Pro, ktorý k uvedenému pridá lepší brzdový systém s červenými strmeňmi alebo zatmavené svetlá.

V zozname príplatkovej výbavy pribudli dva nové odtiene pre M Sport, konkrétne Skyscraper Grey a metalíz a Brooklyn Grey, ak sa ale nevyberiete, stále existuje možnosť otvoriť katalóg BMW Individual, ktorý zahŕňa ďalší 150 na priane namiešaných farieb.

Nová trojka sa začne vyrábať v júli tohto roka a dorazí na trh krátko potom ako model 2023. Jej produkcia bude prebiehať v Mníchove, ale tiež v továrni San Luis Potosí v Mexiku pre americký trh a v závode Tiexi v Šen-jang v spoločnom joint-venture BMW Brilliance Automotive.

A ešte pár informácií k motorom. Trojka v oboch karosárskych verziách ponúkne výkony od 150 do 374 koní, vždy v spojení s automatom a vybrať si budete môcť motory klasické (v nafte i na benzín), mild-hybridy i plug-in hybridy.

Benzínový preplňovaný dvojliter dostanete v prevedení 318i (156 k, 250 Nm), 320i (184 k, 300 Nm) a 330i (245 k, 400 Nm), pričom dva silnejšie varianty vám v BMW spoja aj so štvorkolkou xDrive. Benzínovým vrcholom je jediný trojlitrový radový šesťvalec M340i xDrive s výkonom 374 koní, ktorý zvládne aj vďaka 500 Nm stovku za 4,4 sekundy.

Zážihový štvorvalec s turbom BMW kombinuje i s elektromotormi vo verziách 320e (204 k, 350 Nm) a 330e (292 k, 420 Nm) a silnejší model opäť spárujete i s xDrive.

O niečo viac možností máte, ak chcete diesel. Dvojlitrový štvorvalec kúpite pod označením 318d (150 k, 320 Nm) a 320d (190 k, 400 Nm), respektíve 320d xDrive. Na špičke bude i naďalej radový šesťvalec s objemom 3,0 litra ako 330d (286 k, 650 Nm) alternatívne i so štvorkolkou, ktorú máte bez príplatku v BMW M340d xDrive. Táto nafta má až 340 koní, 700 Nm a stovku zvládne za 4,6 sekundy, pri priemernej udávanej spotrebe len 5,9 až 6,4 litra na 100 km.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: BMW