Má nové, nepatrne užšie predné svetlá bez spodného zárezu, ktoré sú sériovo kompletne diódové a za príplatok dostanete aj ich adaptívnu verziu. K tomu sa na modernizovanej trojke objavili prepracované ľadvinky, pozmenené nárazníky a vzadu nájdete iné výfukové koncovky. V štandarde s priemerom 90 alebo 100 milimetrov podľa motora, alebo šesťuholníkové, ak si na auto objednáte exteriérový M paket.
Podčiarknuté, zhrnuté... máme pred sebou klasický facelift, ktorý toho po stránke dizajnu veľa nemení, o to viac ale potom vyniká kompletne nová palubná doska, respektíve pracovisko vodiča.
Po otvorení dverí sa pred vami objaví nový štandardizovaný operačný systém iDrive ôsmej generácie s takzvaným „BMW Curved Display“, ktorý sa postupne dostáva z mníchovských elektromobilov aj do áut so spaľovacími motormi. V skutočnosti nejde o jeden „zakrivený displej“, ale dve obrazovky plynulo spojené do jedného celku. Tá pred vodičom má uhlopriečku 12,3 palcov a na ňu nadväzuje druhá 14,9-palcová.
Za samozrejmosť považujte dotykové i hlasové ovládanie, tým ale novinky v kabíne nekončia. Na stredovom tuneli nájdete zapustený miniaturizovaný volič prevodovky, pričom ide o jedno jediné riešenie, keďže trojka sa (s výnimkou M3/M4) definitívne vzdala manuálu v prospech osemstupňovej automatickej prevodovky ZF.
Súčasťou výbavy každého auta budú odteraz tiež páčky radenia pod volantom, ale tiež trojzónová automatická klimatizácia a dokonca i navigačný systém, vnútorné elektro-chromatické spätné zrkadlo a parkovacie senzory vpredu i vzadu. Poďme ale ešte na chvíľu späť k exteriéru...
Vonkajší paket M Sport obsahuje inú mriežku v ľadvinkách, modifikované nárazníky, osemntástky namiesto sedemnásťpalcových kolies, už raz spomínané hranaté výfukové koncovky a čierne kryty vonkajších spätných zrkadiel. Nadstavbou je potom nový balíček M Sport Pro, ktorý k uvedenému pridá lepší brzdový systém s červenými strmeňmi alebo zatmavené svetlá.
V zozname príplatkovej výbavy pribudli dva nové odtiene pre M Sport, konkrétne Skyscraper Grey a metalíz a Brooklyn Grey, ak sa ale nevyberiete, stále existuje možnosť otvoriť katalóg BMW Individual, ktorý zahŕňa ďalší 150 na priane namiešaných farieb.
Nová trojka sa začne vyrábať v júli tohto roka a dorazí na trh krátko potom ako model 2023. Jej produkcia bude prebiehať v Mníchove, ale tiež v továrni San Luis Potosí v Mexiku pre americký trh a v závode Tiexi v Šen-jang v spoločnom joint-venture BMW Brilliance Automotive.
A ešte pár informácií k motorom. Trojka v oboch karosárskych verziách ponúkne výkony od 150 do 374 koní, vždy v spojení s automatom a vybrať si budete môcť motory klasické (v nafte i na benzín), mild-hybridy i plug-in hybridy.
Benzínový preplňovaný dvojliter dostanete v prevedení 318i (156 k, 250 Nm), 320i (184 k, 300 Nm) a 330i (245 k, 400 Nm), pričom dva silnejšie varianty vám v BMW spoja aj so štvorkolkou xDrive. Benzínovým vrcholom je jediný trojlitrový radový šesťvalec M340i xDrive s výkonom 374 koní, ktorý zvládne aj vďaka 500 Nm stovku za 4,4 sekundy.
Zážihový štvorvalec s turbom BMW kombinuje i s elektromotormi vo verziách 320e (204 k, 350 Nm) a 330e (292 k, 420 Nm) a silnejší model opäť spárujete i s xDrive.
O niečo viac možností máte, ak chcete diesel. Dvojlitrový štvorvalec kúpite pod označením 318d (150 k, 320 Nm) a 320d (190 k, 400 Nm), respektíve 320d xDrive. Na špičke bude i naďalej radový šesťvalec s objemom 3,0 litra ako 330d (286 k, 650 Nm) alternatívne i so štvorkolkou, ktorú máte bez príplatku v BMW M340d xDrive. Táto nafta má až 340 koní, 700 Nm a stovku zvládne za 4,6 sekundy, pri priemernej udávanej spotrebe len 5,9 až 6,4 litra na 100 km.
zdroj: BMW