BMW M4 bude po medzigeneračnej modernizácii dostupné v troch výkonových verziách namiesto doterajších dvoch (ak teda nepočítame vrcholné CSL, ktoré stojí bokom). Základom naďalej ostáva trojlitrový radový šesťvalec s výkonom 480 koní, ktorý je a bude ako jediný dostupný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pohon xDrive v spojení s týmto agregátom nehľadajte, nedostanete ho ani po facelifte.
Motor naladený na 510 koní v kombinácii s výlučne 8stupňovou automatickou prevodovkou tiež ostáva, automobilka ho však už nebude dodávať so systémom xDrive, ale už len s pohonom zadných kolies. Tieto verzie M4 Coupe a Cabrio aj naďalej ponesú označenie Competition.
Novinkou je prevedenie Competition xDrive dostupné pre kupé i kabriolet, ktoré má výkon zvýšený z 510 na 530 koní pri identických 6250 otáčkach za minútu s pomocou úpravy riadiacej jednotky. Hodnota maximálneho krútiaceho momentu 650 newtometrov sa nemení, konštruktéri ale mierne rozšírili hornú hranicu pásma z doterajších 2750 až 5500 ot./min. na 2750 až 5730 otáčok za minútu.
Či uvedené zmeny pôjde poznať za novým skoseným volantom, vám v tejto chvíli od stola nepovieme, ale BMW hovorí o „dokonalejšej a plynulejšej dodávke výkonu“, aj keď sa čas akcelerácie z miesta na stovku nezmenil. Kupé to stále zvládne za 3,5 sekundy a kabriolet potrebuje o dve desatiny sekundy naviac.
Inak všetky verzie M4 (mimo CSL) majú štandardnú maximálnu rýchlosť elektronicky obmedzenú na 250 km/h, ktorú môžete objednávkou paketu M Drive posunúť na hranicu 290 kilometrov za hodinu. A modely s pohonom xDrive je možné využívať buď v režime 4WD Sport, v ktorom elektronika pustí ešte viac výkonu na zadnú nápravu, alebo máte možnosť vypnúť stabilizáciu a jazdiť v režime len s pohonom zadných kolies.
Modernizovaná M4 dostala okrem iného tiež nové typy kovaných kolies s rôznymi priemermi od 18 do 20 palcov, ale autá modelového roka 2024 spoznáte aj podľa upravenej vnútornej grafiky predných diódových svetiel s vertikálnym prvkami denného svietenia. Ak si potom objednáte adaptívne maticové svetlá, automaticky k nim dostanete zadné laserové LED, ktoré sa prvýkrát objavili na M4 CSL.
Len pre kupé bude dostupná príplatková lakovaná grafika na veku batožinového priestoru i kapota motora, pričom objednať si môžete (bez doplatku) tiež oceľovú strechu so strešným oknom namiesto karbónového paketu.
Do kabíny M4 sa dostal už spomínaný skosený volant s červeným pruhom vyznačujúcim stredovú polohu a novinkou je tiež prechod z operačného systému BMW 8.0 na 8.5, takže v aute nájdete veľký zakrivený displej zložený z dvoch obrazoviek s uhlopriečkou 12,3 a 14,9 palca a vylepšené hlasové ovládanie automatickej klimatizácie.
zdroj: BMW