Teda... aby sme boli presní. BYD tvrdí, že kým doteraz trvalo nabíjanie z 10 na 80 percent na rýchlonabíjačke 37 minút, autá po facelifte to stihnú za 25 minút. K tomu je však nutné dodať, že Seal niečo také zvládne nielen preto, že automobilka zvýšila napätie systému zo 400 na 800 voltov, ale z nejakého dôvodu zároveň znížila kapacitu väčšej batérie z 82,5 na 80,6 kilowatthodiny.
V čínskom (prehnane optimistickom) režime CLTC sa vyššie uvedená zmena podpísala pod zníženie dojazdu o nezanedbateľných sedem percent. Platí to pre model s jedným elektromotorom s výkonom 313 koní, pre ktorý výrobca uvádzal akčný rádius 700 kilometrov, ale odteraz to bude 650 kilometrov.
Podobné zhoršenie dojazdu sa dá očakávať tiež od vrcholného dvojmotorového prevedenia so systémovým výkonom 530 koní, ktoré dokáže akcelerovať z miesta na 100 km/h za 3,8 sekundy a má maximálnu rýchlosť 240 kilometrov za hodinu.
Treťou do partie je základná verzia opäť s jedným elektromotorom a výkonom 231 koní, ktorá je kombinovaná aj s menším akumulátorom s nezmenenou kapacitou 61,4 kilowatthodiny.
Hľadajte lidar
Navonok spoznáte modernizovaný Seal podľa lidaru na streche, tesne nad hranou čelného okna. BYD hovorí, že táto technológia významne vylepšuje jeho pokročilé asistenčné systémy ADAS, takže zvyšuje bezpečnosť vozidla a zároveň zlepšuje čiastočne autonómne riadenie, ktoré zahŕňa automatické parkovanie i pohyb v mestskej premávke či po diaľniciach.
Prepracovaný Seal zároveň ťaží tiež z modifikovaného adaptívneho podvozka, ktorý je vybavený systémom DiSus-C. Obsahuje napríklad nastaviteľné tlmiče (nemýľte si ho s DiSus-A na vzduchu či s DiSus-P s hydraulikou), ktoré podľa výrobcu zlepšujú stabilitu, ovládateľnosť i komfort jazdy.
V interiéri faceliftovaný BYD spoznáte hlavne podľa nového štvorramenného volantu s vencom skoseným v spodnej časti, ktorý nahradzuje doterajší trojramenný. V aute naďalej ostáva veľký smerovo nastaviteľný i otočný dotykový centrálny displej, pričom zákazníci dostanú bez priplácania 13 airbagov, head-up displej alebo dve indukčné nabíjačky mobilov.
BYD zároveň prepracoval aj palubnú dosku tak, že premiestnil výduchy ventilácie pod stredovú obrazovku a digitálny prístrojový štít integroval do jednoliateho kolmo vztýčeného panelu. Zo stredového tunela zmizol čierny lesklý plast, ktorý dizajnéri nahradili sivým výliskom, na ktorom nebudú vidieť odtlačky prstov.
Samozrejme nepochybujte o tom, že Seal po facelifte dorazí aj do Európy, zatiaľ však BYD nestanovil pre túto operáciu nejaký konkrétny časový rámec.
zdroj: BYD