Panamera Turbo S je po modernizácii modelového radu silnejšia o 38 kW (50 k) než model Panamera Turbo, takže výkon 4,8-litrového motora V8 s dvojicou turbodúchadiel je 419 kW (570 k). Za nárastom sily stojí prepracované prepĺnanie a vyšší tlak vstrekovania paliva. Ten zvýšili o 20 barov na 140. Primerane k tomu prepracovali i ostatné časti motora, aby zniesli vyššie mechanické zaťaženie. Napríklad piesty motora teraz vyrábajú z novej hliníkovej zliatiny. Okrem koníkov ale pribudli i newtonmetre, krútiaci moment je o 50 Nm vyšší. Až 750 Nm je k dispozícii medzi 2250 a 5000 ot/min, pri použití overboostu dokonca 800 Nm. Limuzína tak dokáže uháňať 310 kilometrovou rýchlosťou a kilečko pokorí za 3,6 sekúnd. Na pojazdnú obývačku so sedem stupňovou prevodovkou dosť dobré... V kombinovanej premávke si vypýta vraj skromných 10,2 litrov paliva na sto, čo je o 11% menej než u predchodcu. Zvuk v tejto limuzíne ešte stále nie je reprákový ako u iných áut, ale jeho intenzita je ovládaná klapkou v tuneli od motora.
Facelift však nebol iba o zvýšení výkonu. Technici sa dosť venovali i jazdným vlastnostiam. Panamera Turbo S je už v základe vybavená všetkými dostupnými asistentmi jazdy ako Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), systém proti nakláňaniu karosérie v zákrutách, vylepšená kontrola trakcie a rozdeľovanie krútiaceho momentu Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) a neopomenuli ani karbón-keramické brzdy. Auto jazdí na 20" kolesách požičaných z 911 Turbo II, ktoré sú nielen väčšie než u bežnej Panamery, ale i širšie. Panamera Turbo S bude v ponuke i ako štvorkolka a so systémom Launch Control. Zo systémov môžem ešte spomenúť PASM, teda adaptívne pruženie, ktoré sa mení v závislosti od štýlu a módu jazdy. Ešte k brzdám. Karbón-keramické brzdy vychádzajú z pretekárskych špeciálov sú ľahšie až o 50% a Porsche sľubuje, že i mimoriadne efektívne.
Interiér je rovnako kvalitný ako bol i doteraz. V ponuke najnovšie nájdeme dvojtónovú kombináciu Dark Burl Walnut. Športové vyhrievané sedadlá nastaviteľné v štrnástich smeroch sú už v štandardnej výbave ako pre pasažierov vpredu, tak i vzadu. Delené zadné sedadlá ponúkajú dokonalý luxus a dostatok miesta pre nohy i hlavu. Ak by to predsa len bolo niekomu málo, Panamera Turbo S je k dispozícii i v dlhej verzii Executive, ktorej rázvor náprav je dlhší až o 150 mm. No a koľko že si za to Porsche pýta? Nemecké ceny začínajú na 180 024 Eur pre Panameru Turbo S a 197 041 stojí Panamera Turbo S Executive. U predajcov aj na Slovensku ich uvidíte už v januári 2014.
zdroj: tlačová správa