Približne rok trvalo, kým taliansko-americké a francúzske automobilky dokončili dohodu, počas ktorej globálna ekonomika dostala tvrdý zásah pandémiou COVID-19. Prvé plány o zlúčení boli oznámené už v októbri 2019. Spoločnosti Fiat Chrystler Automobiles a PSA tak uzavreli prepojenie s hodnotou vyše 43 miliárd eur. Spojením sa tak vytvorila automobilová skupina s ročným predajom okolo 8,1 milióna vozidiel. PCA A PSA tiež uviedli, že ich spoločnosť Stellantis môže znížiť ročné náklady o viac ako 5 miliárd eur. Stellantis tak združuje 14 značiek vozidiel po celom svete. Vytvára sa tiež mnoho otázok, či toto spojenie značky Fiat či Chrysler prežijú, keďže obe značky sa v posledných rokoch dosť trápili. V súčasnosti však stále nie je jasné, či k redukcii značiek portfólia nakoniec dôjde. Hlavné ústredie Stellantis bude v Amsterdame. Operačné centrá budú tiež vo Francúzsku, Taliansku a Spojených štátoch.

Výrazné investície do elektrifikácii vozidiel

Rovnako ako všetky svetové automobilky, aj Stellantis musí v nasledujúcich rokoch investovať miliardy do zmeny svojej ponuky a pripraviť svoje vozidlá na elektrickú éru. Svojím ročným predajom a s ich celkovou hodnotou však budú mať dostatočne hlboké vrecká na financovanie prechodu na elektrický pohon. V súčasnosti má Stellantis na trhu 29 elektrifikovaných vozidiel vrátane plne elektrických a hybridných vozidiel. Do konca roku 2021 ich ponúkne dokopy 39. 

FCA a PSA sa zlúčili

„Nie je náhoda, že Stellantis sa narodil práve vtedy, keď náš svet vyžaduje nový druh automobilovej spoločnosti, ktorá bude presadzovať čisté a inteligentné riešenia, aby poskytla slobodu pohybu pre všetkých,“ uviedol vo vyhlásení predseda Stellantis John Elkann. „Náš globálny rozsah a dosah nám poskytuje zdroje na investovanie do najmodernejších technológií, výraznej excelentnosti a bezkonkurenčného výberu pre našich zákazníkov.“

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zdroj: Stellantis