Približne rok trvalo, kým taliansko-americké a francúzske automobilky dokončili dohodu, počas ktorej globálna ekonomika dostala tvrdý zásah pandémiou COVID-19. Prvé plány o zlúčení boli oznámené už v októbri 2019. Spoločnosti Fiat Chrystler Automobiles a PSA tak uzavreli prepojenie s hodnotou vyše 43 miliárd eur. Spojením sa tak vytvorila automobilová skupina s ročným predajom okolo 8,1 milióna vozidiel. PCA A PSA tiež uviedli, že ich spoločnosť Stellantis môže znížiť ročné náklady o viac ako 5 miliárd eur. Stellantis tak združuje 14 značiek vozidiel po celom svete. Vytvára sa tiež mnoho otázok, či toto spojenie značky Fiat či Chrysler prežijú, keďže obe značky sa v posledných rokoch dosť trápili. V súčasnosti však stále nie je jasné, či k redukcii značiek portfólia nakoniec dôjde. Hlavné ústredie Stellantis bude v Amsterdame. Operačné centrá budú tiež vo Francúzsku, Taliansku a Spojených štátoch.
Výrazné investície do elektrifikácii vozidiel
Rovnako ako všetky svetové automobilky, aj Stellantis musí v nasledujúcich rokoch investovať miliardy do zmeny svojej ponuky a pripraviť svoje vozidlá na elektrickú éru. Svojím ročným predajom a s ich celkovou hodnotou však budú mať dostatočne hlboké vrecká na financovanie prechodu na elektrický pohon. V súčasnosti má Stellantis na trhu 29 elektrifikovaných vozidiel vrátane plne elektrických a hybridných vozidiel. Do konca roku 2021 ich ponúkne dokopy 39.
„Nie je náhoda, že Stellantis sa narodil práve vtedy, keď náš svet vyžaduje nový druh automobilovej spoločnosti, ktorá bude presadzovať čisté a inteligentné riešenia, aby poskytla slobodu pohybu pre všetkých,“ uviedol vo vyhlásení predseda Stellantis John Elkann. „Náš globálny rozsah a dosah nám poskytuje zdroje na investovanie do najmodernejších technológií, výraznej excelentnosti a bezkonkurenčného výberu pre našich zákazníkov.“
Zdroj: Stellantis