Vývoj autonómneho režimu nie je jednoduchý. Spolupráca viacerých značiek je tak správnym krokom k optimalizácii nákladov a tiež k zlepšeniu užívateľského prostredia. Veď ho koniec koncov budeme používať my, vodiči.
Kto bude po FCA ďalší? Pridá sa k BMW, FCA, Mobileye a Intel ešte niekto?
Partneri majú v úmysle využívať svoje jednotlivé prednosti, ktoré do vývoja vložia. Napríklad inžinieri z jednotlivých spoločností budú sídliť nielen v Nemecku, ale aj na iných miestach. Riaditeľ FCA Sergio Marchionne doplnil, že cieľom je vytvoriť partnerstvo medzi nielen výrobcami, ale aj poskytovateľmi technológií a dodávateľmi komponentov.
Do konca roka plánujú zahrnúť do testovania ďalších 40 autonómne jazdiacich vozidiel.
Spoločný vývoj bude pozostávať z režimu 3 a neskôr aj z plne autonómneho režimu 4 a 5. Do produkcie by mali systém dostať najneskôr v roku 2021. Dovtedy plánujú navrhnúť platformu, ktorú by mohli prebrať aj iní výrobcovia. Do konca tohto roka nasadia do testovania ešte 40 autonómne jazdiacich vozidiel. Počet automobiliek na projekte však nie je konečný. Všetky zúčastnené spoločnosti uviedli, že privítajú aj ďalšie automobilky, ktoré by o projekt prejavili záujem. Možno tým plánujú znížiť náklady. Každopádne to schvaľujem. Ak prídu s autonómnym režimom viaceré automobilky spoločne, bude rozhodne prepracovanejší a spoľahlivejší, ako keby prišiel iba od jednej. Predsa viac hláv, viac rozumu, no nie?