Pripomíname, že spoločnosť FCA má pod svojimi krídlami značky, ako Fiat, Jeep, Ram, Alfa Romeo, či Maserati. Pôvodne sa chceli orientovať na výrobu elektromobilov, kam mali smerovať aj obrovské kvantá finančných prostriedkov. Avšak už teraz je jasné, že v prípade, ak by strata naftových motorov v určitých modeloch znamenala priamu hrozbu straty tržieb, takmer s určitosťou naftové motory ponechajú.
Ako to teda s plánom „stop naftovým motorom do r. 2022“ v FCA vyzerá? Nuž, ostáva stále platný, avšak je odteraz oveľa viac pružný.
Odzvonil už umieračik nafte v Európe?
Naftové motory v osobných autách kraľovali európskym cestám posledné desiatky rokov. Mali a ešte stále aj majú svoje výhody, medzi ktoré mnohí radia predovšetkým nižšiu spotrebu. Po škandále Dieselgate z dielne VW Group však automobilový trh v Európe zažil zemetrasenie, čo pocítili predovšetkým predajné čísla. Na niektorých trhoch sa predaj nových naftových áut doslova prepadol. Problém však majú výrobcovia, keďže už v budúci rok začnú platiť nové obmedzenia z dielne EÚ, kde sa podstatne musia znížiť emisie CO2.
Zdroj: CN.cz, Foto: motorage.it