Ferrari sa do výroby elektromobilov nehrnie. Pýtate sa prečo? Odpoveď ich technického šéfa, Michaela Leitersa, je veľmi stručná: „zvuk a váha“. Automobilka z Maranella nepodľahla obrovskému „hypu“ okolo elektromobilov a naďalej chce robiť autá s dôrazom na emócie, za čo má môj veľký obdiv. Michael Leiters síce priznal, že sa o elektrine snažia naučiť čo najviac, no skrátka elektrické autá momentálne nepasujú do ich portfólia.
Na pomyselnom vrchole sa držia Chorváti
Elektromobil od Ferrari raz pravdepodobne príde a bude nepochybne výnimočný. Ak sa pustia do elektromobilov, budú chcieť jednoznačne dominovať, čo znamená poraziť elektrické hyperšporty ako Rimac C Two alebo chystajúcu sa druhú generáciu Tesly Roadster, ktorá by, mimochodom, mala zvládnuť stovku za šialených 1,9 sekundy.
Ferrari sa do elektromobilov nehrnie kvôli vysokej váhe batérií a absencii revu motora. Pre porovnanie, Rimac C Two váži 1950 kg, zatiaľ čo LaFerrari len 1585 kg. Nakoľko sa výrobcovia snažia ušetriť každý gram, rozdiel 365 kg nie je práve malý. Ferrari čaká na akési vychytanie múch elektromobilov, či už v oblasti váhy elektromotorov, alebo absencie zvuku. Superšport bez zvuku je ako mať 18 a ležať s priateľkou v posteli, keď sú rodičia doma. Od superšportu čakáte niečo extra. Riešením by mohlo byť vytváranie umelého zvuku, a to nielen do kabíny, ale aj do okolia. Legislatíva už dokonca vyžaduje, aby mali elektromobily umelý zvuk, a to z jednoduchého dôvodu, s ohľadom na nevidiacich ľudí, ktorí nielen, že elektromobil nevidia, ale ani ho nepočujú.
So súčasným napredovaním technológií pravdepodobne nepotrvá príliš dlho, kým „múdre hlavy“ vymyslia, ako zatraktívniť elektrické superšporty aj po zvukovom prejave. Aj keď sú úchvatné svojim zrýchlením, streľba z výfuku tomu proste chýba.