Ferrari 458 Challenge
Špeciál postavený na základoch 458 Italia preberá zo sériovej verzie motor s rovnakým výkonom 420 kW (570 koní) pri 9,000 ot, samozrejme s potrebnými úpravami pre preteky. Zmeny sa dotkli nie len motora. Pohrali sa najmä s dvojspojkovou prevodovkou F1 kde zmenili prevodové pomery a kalibráciu tak, aby získali v nižších otáčkach viac krútiaceho momentu.
Karoséria 458 Challenge je postavená z karbónových panelov pre čo najnižšiu hmotnosť. Ako správny "závoďák" má 19" kolesá s centrálnou maticou, tuhšie pružiny, širšie Pirelli sliky a svetlú výšku zníženú o 30 mm. Je to prvé pretekárske Ferrari ktoré je vybavené E-Diff elektronickým diferenciálom ktorý automobilka používa v cestných typoch. Od svojej staršej sestry 599XX si 458 Challenge požičala brzdy Brembo CCM2, ktorých ABS má dva módy - nízka prílnavosť a vysoký výkon pre suchý povrch. Pre lepšiu akceleráciu 458-ka z F1 prevzala trakčnú kontrolu. Všetky tieto zmeny sa podpísali na výsledkoch. Nová 458 Challenge okruh vo Fiorane zajazdí za 1:16,5 min. Bočné preťaženie je ešte viac zdrcujúce + 1,6 G. Ak sa vám čas nezdá dosť dobrý, vedzte že Enzo tú istú trať dalo za 1:24,9 a aktuálna F430 Challenge je tu tiež o cca 2 s pomalšia. Pre záujemcov je známa i cena: 210,300Eur.
A teraz samotné video z Monzy. Obzvlášť dávam do pozornosti ZVUK ktorý sa rinie z V8-čky. Volume UP!