720 plnokrvníkov
F8 Tributo zdieľa s 488 základ šasi a takisto aj motor. 3,9-litrová, dvomi turbami preplňovaná V8 dosahuje výkon 720 koní a krútiaci moment 770 Nm. Táto sila je cez 7-stupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku prenášaná výhradne na zadné kolesá. S vypnutými systémami bude skrotenie tohto auta poriadna výzva. Na 100 km/h vystrelí za 2,9 sekundy (len s pohonom zadných kolies!) a tento šialený kolotoč sa zastaví v rýchlosti 340 km/h.
Nedostatkom výkonu teda rozhodne netrpí a to isté platí aj o akejkoľvek nadváhe. Uvedenú váhu, 1330 kg, dosiahnete iba ak je auto v “najľahšej výbave”. Aspoň tak znie aktuálny údaj od talianskej značky. Pre porovnanie, McLaren 720s váži 1283 kg. McLaren použil karbónový monokok, zatiaľ čo Ferrari ostalo pri hliníkovom ráme.
Duch kráľovnej motoršportu
Dizajnovo posúva 488 ďalej a rozhodne si ju nepomýlite zo žiadneho uhla. Spredu upúta riešenie z Formuly 1, s ktorým prišla už Pista: takzvaný S dukt otvor v kapote, ktorý zlepšuje obtekanie vzduchu okolo auta. Prítlak oproti predchodcovi vzrástol o 15 %. Tak komplexnú aktívnu aerodynamiku, akú ponúka anglický konkurent, tu však nenájdeme. Predné svetlá sú teraz napohľad dlhšie a vytvárajú dojem, že F8 tak vzdialene pripomína LaFerrari. Vzadu nájdeme niekoľko odkazov na históriu. Dvojité okrúhle LED zadné svetlá pripomínajú vozidlá so vzpínajúcim sa koníkom vyrobené na prelome tisícročí. Otvory na skle krytu motora zas odkazujú na legendárny typ F40.
Interiér ostal orientovaný kompletne na šoféra, bez akejkoľvek veľkej obrazovky infotainmentu. Analógový ukazovateľ otáčok v strede je doplnený dvoma postrannými obrazovkami, kde sa zobrazujú všetky údaje o aute, prípadne navigačné pokyny alebo aktuálna skladba. Ďalšiu obrazovku v interiéri nájdete iba za príplatok, a to síce “budíky pre spolujazdca”. Ak je lenivý nakúkať na vodičovu stranu, môže mať všetko priamo pred sebou.