Najextrémnejši Ferrari FXX-K Evo generuje prítlak ako špeciál GT3

Ferrari FXX-K Evo posúva hranice FXX-K

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Aerodynamika v hlavnej úlohe

Okruhový hypercar má výkonu dosť, a tak inžinieri kládli dôraz na aerodynamiku. Ferrari FXX-K produkuje o 23 % viac prítlaku ako štandardné FXX-K a o 75 % viac ako LaFerrari. Premenené do ľudskej reči to znamená 830 kg prítlaku pri maximálnej rýchlosti a 640 kg pri 200 km/h, to sú čísla zodpovedajúce pretekárskym špeciálom GT3!

Najextrémnejši Ferrari FXX-K Evo generuje prítlak ako špeciál GT3

FXX-K Evo generuje 830 kg prítlaku pri maximálnej rýchlosti

Ferrari FXX-K Evo je najextrémnejším Ferrari súčasnosti, pri rýchlosti 200 km/h generuje prítlak 640 kg, čo zodpovedá pretekárskym špeciálom GT3!

Všetko to začína vpredu, kde zmenili predný nárazník, pridali otvory s kanardmi, čím zlepšili obtekanie vzduchu okolo predných kolies a o 10 % zvýšili prítlak na predok hypercaru. V zadnej časti vymenili dve malé krídelká a za jedno veľké dvojdielne krídlo, ktoré navrhli tak, aby spolupracovalo s aktívnym zadným spojlerom. Nový softvér zabezpečí čo najlepšie využitie spojlera spolu s krídlom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Inžinieri pridali aj žraločiu plutvu, ktorá okrem dodatočnej stability optimalizuje tok vzduchu okolo zadného krídla pomocou generátorov vírenia. Podlaha auta tiež nie je rovnaká, aj sem pridali generátory vírenia a optimalizovali jej tvar. Tým získali o 30 % viac prítlaku ako pri podlahe Ferrari FXX-K. Aby celý aero balík fungoval bezchybne, prispôsobili mu aj nastavenie podvozku.

Najextrémnejši Ferrari FXX-K Evo generuje prítlak ako špeciál GT3

FXX-K Evo sa dostane do rúk len pár vyvoleným

Zmenám sa nevyhol ani interiér, pre Ferrari FXX-K Evo pripravili nový volant, ktorý ešte viac pripomína ten z Formuly 1 a väčší displej infotainmentu, ktorý spolupracuje s novým systémom telemetrie. Zákazníci majú dve možnosti, ako sa k FXX-K Evo dostať. To prvou je, že si kúpia jedno z extrémne limitovanej edície, alebo ak už majú Ferrari FXX-K, tak si môžu priplatiť za Evo balíček. Automobilka v rámci programu Corse Clienti naplánovalo 9 akcií, kde môžu majitelia Ferrari FXX-K Evo prevetrať na rôznych okruhoch po celom svete, a to od marca 2018 do októbra 2019.