Nový hliníkový rám drží po kope vďaka výrobným postupom používaným vo vesmírnom programe. Typ 458 má ešte priamejšie riadenie než 430, dvojité lichobežníkové zavesenie predných kolies, zadný multilink, elektronicky riadený samozáverný diferenciál, zdatnejší systém sledovania trakcie a stability auta. Až neuveriteľne znie info o tom, že Ferrari 458 Italia dokáže vďaka skvelému zladeniu týchto prvkov akcelerovať zo zákrut o viac než 30% rýchlejšie než nepochybne skvelý typ Ferrari 430. Rozloženie hmotnosti kupé je 42 % vpredu a 58 % vzadu. Brzdový systém má funckiu automatického priblíženia a natlakovania bŕzd zakaždým, keď vodič prudšie zodvihne nohu z akcelerátora. Medzi celosvetovú špičku patrí i údaj vzdialenosti potrebnej na zastavenie zo stovky, len 32,5 m. Rozmery kolies novinky sú 235/35 R20 s diskom širokým 8,5" a 295/35 R20 s diskom širokým 10,5 ".
Nový V8 s objemom 4499 ccm s pravým uhlom rozovretia valcov má priame vstrekovanie paliva, pri typicky ferrari otáčkach 9 000 za minútu ponúka šialených 425 kW (570 k). To zodpovedá rekordnému litrovému výkonu pre atmosférické motory na úrovni až 93,4 kW (127 k)! Maximálnu silu až 540 Nm ponúka tento krikľúň s kompresným pomerom až 12,5:1 pri 6 000 otáčkach a až 80% sily ponúka už od 3 250 ot. Na zadné kolesá prenáša potenciu motora 7-stupňová robotizovaná dvojspojková prevodovka, vďaka ktorej udrie 458ka stovku len za 3,4 s a ručičku rýchlomera zasunie za 325 km/h. Lepšie je na tom i v oblasti emisií. Ferrari tvrdí, že novinka produkuje 320 g/km CO2, čo zodpovedá priemernej spotrebe v kombinovanom cykle 13,7 l/100 km.
Ferrari tvrdí, že novinka 458 Italia (označenie skrýva objem motora a počet valcov) je v každom smere ohromným skokom v porovnaní so stále úspešným a mimoriadne obdivovaným predchodcom 430. Nové malé Ferrari ťaží zo skúseností a znalostí z programu F1. S motorom V8 pred zadnou nápravou s objemom zvýšeným na 4,5 litra to bezpečne bude pecka! Základný dizajn karosérie navrhnutý tradične u Pininfarinu nesie prvky známe z typov 430, California a Enzo. Prepracovaná aerodynamika prináša ešte väčšiu prítlačnú silu úmernú prídavnému zaťaženiu až 140 kg pri rýchlosti 200 km/h. Milým prekvapením je pohotovostná hmotnosť superšportu na úrovni len 1 380 kg pre verziu s ultraľahkými kovanými diskami kolies a prakticky pretekárskymi sedadlami. To zodpovedá výkonovej hmotnosti 3,25 kg/kW.