Už aj Ferrari na eko-vlne
Ferrari ukázalo novú stratégiu, ktorú tvoria štyri piliere. Prvé tri sú veľmi povedomé. Do pilierov Sport Range, Gran Turismo Range a Special Series by sme vedeli rozdeliť aktuálne portfólio Ferrari už teraz. Špeciálne zákazky, ktoré doteraz robili len pre vybraných zákazníkov, sa dostávajú do firemnej stratégie ako nový pilier Icona.
Stratégia Ferrari sa opiera o štyri piliere
Sport Range má potvrdiť Ferrari v pozícii lídra medzi športovými autami. Budúce modely sa nevyhnú hybridizácii, no automobilka chce viac okruhovo orientovaný prístrojový panel a infotainment. Portfólio sa bude skladať z dvoch typov s motorom v strede a do roku 2021 bude celý Sport Range hybridný. Automobilka hovorí, že nástupca Ferrari 488 bude ešte zábavnejší a naznačila, že Sport Range môže v budúcnosti ešte rozšíriť.
Gran Turismo Range sa zameria na komfort, má kombinovať štýl, eleganciu a pôžitok z riadenia. Ani tu sa to nezaobíde bez bateriek, automobilka plánuje aj plug-in hybrid verzie. Súčasťou Gran Turismo Range bude aj ich prvé SUV, ktoré pomenovali Purosangue, čo v preklade znamená plnokrvník. Ferrari o SUV však veľa nepovedalo, len to, že bude lepšie ako konkurenti Lamborghini Urus alebo Bentley Bentayga a zároveň zábavnejšie na šoférovanie. Okrem toho budú pokračovať aj vo výrobe klasických GT, kde príde inšpirácia od GT-čiek z 50-tych a 60-tych rokov minulého storočia.
Special Series budú zamerané na dizajn a jazdenie. Dostanú agresívnejší styling, viac výkonu a lepšie jazdné vlastnosti ako autá, z ktorých vychádzajú. Special Series budú vyrábať len v obmedzených sériách.
Icona má nájsť novú interpretáciu ikonických Ferrari z minulosti. Inak povedané, chystajú retro dizajn, no pod závanom minulosti bude tá najlepšia technika, inovatívne materiály, moderné pohonné jednotky a ľahká konštrukcia. Samozrejme tu budú padať horibilné sumy za autá v kusových alebo veľmi, veľmi obmedzených sériách.
Nový hypercar príde
Aby toho nebolo málo, Ferrari sa nevzdá ani hypercaru. Nástupca LaFerrari figuruje v strednodobých plánoch a opäť bude výkladnou skriňou toho, čo Ferrari dokáže. Skrátka to najlepšie, čo budú vedieť vyrobiť. Automobilka však o tomto projekte nechcela veľa prezradiť. Naznačili, že to znova bude hybrid a bude mať lepšie zrýchlenie ako LaFerrari.
Nástupca Ferrari LaFerrari je v strednodobých plánoch Ferrari
Ferrari chce expandovať aj v množstve rôznych ponúkaných áut, od 2019 do 2022 plánujú predstaviť 15 nových modelov. Tie pôjdu naprieč celým portfóliom značky a majú zdvihnúť priemernú cenu predávaných Ferrari. Pre nové modely pripravili inovatívny prístrojový panel, nový volant, high-tech infotainment, či moderné spôsoby konektivity. Ferrari pracuje aj na semi-autonómnom riadení, ktoré bude v budúcnosti využívať umelú inteligenciu.
Ferrari chystá V6
Automobilka potvrdila aj novú rodinu motorov V6. Chystajú aj nový turbo hybrid, ktorý by mal produkovať viac ako 400 k na liter objemu a pritom nebude mať turbodieru.
zdroj: carscoops.com
foto: Ferrari