wrr
22.09.13 18:56
T
@paťoZ casti mate pravdu vsetci, ale vacsina vasich faktov su naozaj nepodstatne veci. Zacnem teda s tymi podvozkami, McLaren ma uz hned od zaciatku jednu vyhodu oproti 918 a LaFerrari, pretoze vyuziva hydraulicky system, ktory nemohli konkurenti pouzit. Ferrari z dovodu konstrukcie zadneho ramu a Porsche zas ma tento system stavany mozno tak na lahucke Carrery a GT3-ky. O tie aktivne tlmice teraz naozaj nejde, to McLaren vyuzije mozno tak na hrbolatych usekoch Nordschleife.
Ked uz som spominal ten zadny ram tak tu maju vyhodu ako P1 tak 918 oproti Ferrari. Prvi spominani vyuzivaju klasicku konstrukciu, zatial co Ferrari vramci ich setrenia hmotnosti vyuzili (podla roznych nazorov na forach, ale aj toho mojho) uplne zlu technologiu. Som teda zvedavy so bude zadna naprava s tou tazkou prevodovkou a V12-tkou robit v rychlych zakrutach... Zeby dalsia drift-kara ako 458 Italia ? No uvidime, ale co som videl on-boardy a amaterske zabery tak sa to pekne zmieta.
Dalej, monokok, McLaren 3 rozne druhy karbonu, Ferrari 4, ale podstatnejsia je architektura v ktorej si Porsche ostatnych strci do kapsy. Ferrari stavilo opat na nizku hmotnost na ukor tuhosti a o McLarene nic neviem, tak odhadujem, ze su na tom priemerne. 918-tka ma taku tuhost monokoku, ze aj napriek absencie pevnej stechy je na tom naozaj skvelo. Podla slov Franka Wallisera to je minimalne o 30% viac.
Asi sa taky budem musiet opriet o ten Nissan, aj ked nie som jeho velky fanda, ale treba uznat ze aj napriek relativne malemu vykonu a obrovskej hmotnosti dokaze naozaj zazraky.
Na zaver len tolko, ze porovnavame 3 zasadne odlisne auta, su sice konkurenti, ale... Ferrari chcelo od zaciatku vsetko naj, zatial co ostatni dvaja sa vydali cestou technickou a vykon zvysovali az na nepriamy podnet od Ferrari. Na modernych okruhoch bude naozaj vynikat LaFerrari, ale tu prichadza otazka - Na akych modernych okruhoch ? - Top Gear trat je bojove pole McLarenu a ked nie tam kde potom, kde sa stretnu vsetky tieto 3 auta ? V tomto (mozno aj nechtiac) s Ferrari v Porsche a McLarene vybabrali. Vsetky auta sa stretnu mozno tak na Nurburgringu a v Top Geare, no tam vladnu Porsche a McLaren. Moj favorit je od zaciatku Porsche a myslim si, ze na Nordschleife uz jeho cas 6:57 neprekonaju.
Odpovedať