Takto vyzerá najlepšia ergonómia interiéru podľa Ferrari
Kým jedni to vychvaľujú, iní zatracujú. Nebudeme to posudzovať my, 458 Italia sme bohužiaľ nikdy neriadili. Určite to ale chce zvyk. Zvykanie to asi nebude jednoduché, keďže dva roky po premiére prichádza Ferrari s ištruktážnym videom. Žiadny zvyk ani návod však neodstráni najväčší problém. Tým je fakt, že volant sa hýbe, ako trefne poznamenal Jeremy Clarkson. Nebol by to on, keby si do novej ergonómie Ferrari poriadne nerýpol. No a pretože sa volant otáča, niekedy tlačidlá nenájdete tam, kde ich hľadáte. Je to možno prehnané, ale často predsa chceme vyhodiť smerovku, prepnúť stierače či stlmiť diaľkové svetlá aj s vytočeným volantom.
Na druhej strane, Italia má údajne veľmi strmé riadenie, takže prehmatávať sa často nebude. Aj tak to ale môže pôsobiť neprirodzene. Clarkson si tiež všimol, že na pravom dispeji si môžete vybrať medzi navigáciou a tachometrom. Nefunguje to ale súčasne. Na okruhu by to nevadilo, na ceste to ale môže byť problém. Aj keď sme si neskôr všimli, že malý digitálny ukazovateľ rýchlosti sa dá zobraziť aj na ľavom dispeji.
Zaujímavé je, že konštruktéri a jazdci McLarenu majú na usporiadanie ovládacích prvkov diametrálne odlišný názor. Ich nový výtvor MP4-12C má volant úplne holý, bez jediného tlačidla či prepínača. Znamená to azda, že McLaren je menej "racing" ako Ferrari? Čo by ste uprednostnili vy?