Ferrari 208 GTB turbo
Ferrari sa už turbu bráni. Ak sa však k označeniu turbo vráti, nebude to úplná revolúcia. V 80. rokoch vyrábali v Modene viaceré turbo modely ako 208turbo, 437 GTB/GTS turbo, 250GTS turbo a legendárne 288GTO i božskú F40. Všetky mali V8 motor prepĺňaný 1, alebo 2 turbodúchadlami.
Ferrari 288GTO
Všetky strely však trpeli efektorm turbodiera, teda oneskorenej reakcii na plyn v nižších otáčkach a následnému prudkému nástupu sily. Pre dnešné športiaky je to neakceptovateľné chovanie. Ferrari má tento problém riešiť sekvenčným prepĺňaním malým a väčším turbom (rovnako ako to urobili v BMW). Okrem toho majú použiť i technológiu variabilnej geometrie lopatiek turbíny, ako má Porsche 911turbo 997. Je teda celkom možné, že už budúca generácia Ferrari bude mať po skoro 30. rokoch v názve znova magické slovo turbo.
Ferrari F40