Prvá generácia dízlovej Fabie RS bola všade v Európe vcelku hit. Inovátorský prístup Škody k pojmu hothatch použitím nafťáku tam, kde "všetci" pchali benzín vyhralo Fabii RS mnoho fanúšikov. Výkonný a ľahko čipovateľný 1.9 TDI síce nemal ani zvuk, ani hladkosť chodu. S veľkou váhou nad prednou nápravou nepatrila Fabia RS I ani k etalónom jazdných vlastností. No za dané peniaze a prevádzkové náklady to bola veľmi hodnotná alternatíva pre všetkých vyznavačov naftových motorov. Fabia RS I sa predávala dobre dokonca aj v krajinách ako GB, kde boli dieselové motory v osobných autách terčom posmeškov a na okraji záujmu.
Už sme vás opakovane informovali o tom, že Škoda musela (azda po prvýkrát v histórii) ukončiť výrobu niektorého zo svojich modelov pre totálny nezáujem predčasne. V tomto pripadá prvenstvo Fabii RS II. Že jej dizajn nepatrí medzi najvydarenejšie (a ani športové doplnky modelu RS ju veľmi nezmenili) by pre mnohých, ktorým sa vraj páči asi nebol zásadný problém. Pre Fabiu RS II bola vražedná práve kombinácia s 1,4 twinpower motorom (kompresor turbo) a jedine 7-stupňová prevodovka DSG III . Fabia RS II totálne stratila jedinečnosť. Tento hnací agregát ponúka koncern VW aj v modeloch Audi A1 1.4 TFSI STR, Polo GTI a Seat Ibiza Cupra. A ak si aj nemyslíte, že Fabia je nepekná, snáď uznáte, že každé z troch spomenutých koncernových áut je oveľa krajšie :)
Žiaľ, ani praktickejšia verzia Fabia RS Combi situáciu s malým predajom nezachránila.
Výsledok dumania kravaťákov v manažmente je však presne opačný ako by sme si mnohí želali. Namiesto toho, aby sa vrátili k tomu, čo pred 10 rokmi fungovalo radšej dospeli k rozhodnutiu, že tretia generácia Fabie model RS nedostane. Jedinými modelmi RS v ponuke Škody teda ostanú Octavia RS liftback a Octavia RS Combi s možnosťou voľby prepĺňaného dvojlitra na benzín, alebo naftu. Vrcholom ponuky Fabie III majú byť trblietky a nálepky v podobe naozaj zaujímavých verzií Monte Carlo. Tieto modely má Škoda čoskoro ponúknuť aj pre typy Rapid a predstavte si aj Yeti.