Koncern Fiat v takmer celej svojej kráse. Na obrázku chýba Ferrari a Abarth.
Pohnútka k danému kroku je v podstate jednoduchá. Luxusné autá sa predávajú za vyššie ceny. Výrobca vďaka nim môže získať väčší zisk. Má to však jedno ale. Do koncernu Fiat patrí Fiat, Abarth, Alfa Romeo, Lancia, Maserati a Ferrari. Alfa a Lancia sa minimálne snažia tváriť ako prémiové automobilky. O Maserati a Ferrari niet pochýb, že do tejto oblasti patria.
Koncern plánuje na naplnenie tohto plánu minúť 9 miliárd eur, ktoré použije na vznik nových luxusných typov. Samotný Fiat chce poslať po dlhých rokoch do dôchodku Punto. Jeho miesto zaberie päťdverová päťstovka. A teda automobilka bude pokračovať v nekonečnom a často nechutnom nafukovaní a mutovaní milého a úspešného typu 500 po vzore Mini.
Fiat zmeny rozhodne potrebuje. Vrhnúť však všetky sily do výroby luxusných áut mi príde scestné. Najmä ak sa na to pozeráme z hľadiska koncernu.
Jeden z mála aktuálnych typov, ktorý pripomína skutočný Fiat.
Výroba noviniek sa bude samozrejme odohrávať v Taliansku. Koncern má v tejto krajine slušné výrobné kapacity, ktoré sú nevyužité. V rozpore s týmto všetkým je fakt, že v produkcii ostane Panda. Možno je to posledný záchvev zdravého rozumu, ktovie. Keďže však pôjde o lacné auto pre masy (teda presne také, aké Fiat vždy vedel vyrábať a mali úspech), bude ho vyrábať v Poľsku. U našich severných susedov už jednu továreň automobilka má, no ani tej sa príliš nedarí.
Fiat v Taliansku zamestnáva 30 700 zamestnancov, ktorí oddychujú na nútenej dovolenke. Tretina z nich sa do práce už pravdepodobne nevráti.
Vyzerá to tak, že v koncerne Fiat budú všetky značky mieriť na približne rovnakých zákazníkov. Výroba „masových“ áut nehrozí. Ospravedlňte ma, ale som voči tomuto plánu skeptický.
Zdroj: bloomberg.com
Prečítajte si aj: Fiat vyvíja osemvalcový turbodiesel s výkonom 365 koní
Kúpa Chryslera bola elegantný spôsob, ako sa dostať k peniazom amerických zákazníkov. Freemont už tak elegantný nie je.