Bude Fiat predávať aj Alfu Romeo? Pri množstve nedávno investovaných peňazí do vývoja nových typov by to bol krok vedľa.
O čo teda FCA ide? Koncern už dlhšiu dobu s Čínou spolupracuje. Predáva totiž cez niektoré ich značky svoje modely v Ázii. Pre čínske značky to však môže byť opačný krok, cez Fiat sa môžu dostať na európske trhy absolútne bez problémov. To by znamenalo jednoduchšiu spoluprácu s európskymi úradmi.
O Ferrari sa báť nemusíte, to nebude mať nálepku Made in China.
V poslednom čase je však u Sergia Marchionneho „veselo“. Overené zdroje totiž prezradili, že už stihol odmietnuť jednu čínsku ponuku, ktorá dokonca prekračovala tržnú hodnotu značky Fiat. A čo bude s Ferrari, Maserati a Alfa Romeo?
Ferrari, Maserati ani Alfa Romeo na predaj nebudú
O tie sa báť nemusíte, tie totiž na predaj nie sú, patria pod iný balík a rodina Agnelliovcov (hlavní akcionári) ich určite nepustila len tak „k vode“. Hlavným predajným artiklom tak bude obzvlášť Jeep a Chrysler. Tu však prichádza otázka, ako by vyzeralo spojenie „amerických“ značiek s čínskym vlastníctvom? Čínsky vlastník však už napríklad takému Volvu pomohol a po jeho spojení patrí dnes k silným hráčom medzi prémiovými značkami. Mohli by sme podobný osud očakávať aj s Fiatom?
Dostanú sa Číňania cez predané značky ľahšie aj na náš trh?
Predajom Jeepu a Chrysleru by sa čínski vlastníci dostali aj k novým výrobným prevádzkam. Celosvetovo patrí FCA 162 výrobných tovární a približne 2 600 obchodných zastúpení len v USA. Čínske značky by tak mali jednoduchší vstup aj na dôležitý trh v USA. Čo si o tom myslíte vy? Má Fiat očakávať ešte vyššie ponuky, ako je trhová hodnota jednotlivých značiek, alebo by si to mal Sergio s predajom značiek rozmyslieť?