Aby tých problémov súvisiacich s prepadmi predajov v čase pandémie nebolo málo, koncern FCA má od 29. apríla 2020 na krku aj hromadnú žalobu. Právnici spoločnosti Hagens Berman automobilku Fiat obviňujú, že vedela o probléme svojho benzínového motora TigerShark 2.4 MultiAir II a napriek tomu ho neriešila. Navyše sa neštítila „chybné“ vozidlá naďalej bez akéhokoľvek upozornenia predávať. Poškodila tak mnohých zákazníkov, pričom okrem bezplatných zvolávacích akcií žiada Hagens Bergman od Fiatu aj miliónové pokuty.
Žerie olej, no neupozorňuje na to
Jadrom celého problému je údajne zvýšená spotreba motorového oleja agregátu TigerShark 2.4 MultiAir II, o ktorej automobilka už dlhodobo vedela. Namiesto toho, aby problém okamžite riešila a majiteľov dotknutých áut zvolala do servisov, tvárila sa, že o probléme nevie a vystavovala posádky svojich vozidiel vážnemu nebezpečenstvu. O nebezpečnom poklese objemu olejovej náplne totiž neboli prevádzkovatelia áut nijak informovaní, ak však klesla na kritickú úroveň, riadiaca jednotka motora to spoznala a v snahe zabrániť poškodeniu motora vypla zapaľovanie. Autá s motormi TigerShark 2.4 MultiAir II sa tak bez varovania zastavovali na cestách aj v situáciách, kedy to bolo neočakávané a veľmi nebezpečné. Žaloba poukazuje aj na skutočnosť, že problém by vôbec nemusel vzniknúť, ak by bol vodič o nízkej hladine oleja včas informovaný. Ako celá „kauza“ nakoniec dopadne, zostáva zatiaľ vo hviezdach. Treba podotknúť, že sa týka modelov predávaných v Amerike, konkrétne Fiat 500X (2016-2020), Fiat Toro (2017 – 2020), Ram ProMaster (2015 – 2020), Dodge Dart (2013 – 2016), Chrysler 200 (2015 – 2016), Jeep Cherokee (2014 – 2020), Jeep Compass (2017 – 2020), Jeep Renegade (2015 -2020).
zdroj: Collision Repairmag, Hagens Bergman