Obrázky vydajú za tisíc slov... hovorí klasik. A v tomto prípade sa ním nebudeme hádať.

Samozrejme mohli by sme vám popísať každú jednu novú fotku Fiatu Grande Panda, respektíve to, čo sme na nej objavili. Bola by to ale pre vás nuda. Tým netvrdíme, že je nové talianske mestské mini dokonalé, alebo že sa bude páčiť každému. Ale ten výbuch kreativity pri jeho návrhu je nesporný.

Všimnite si, čo je napísané na sedadlách. Kde všade nájdete nápisy Fiat, alebo na privítanie či rozlúčenie slovíčko „Ciao“. Z čoho je vyrobená časť palubnej dosky. A ak by ste to náhodou nevedeli, budovu továrne Lingotto nepripomínajú len tie ovály na palubnej doske či stredovom tuneli.

Všimnite si hranaté výduchy ventilačného systému. Keď sa zamyslíte na ich funkciou, asi vám to napadne. Ak tipujete, že odkazujú na okná spomínanej budovy, tipujete samozrejme správne.

Čo na fotkách vidieť nie je, je fakt, že samotná palubná doska podľa Fiatu obsahuje úložné priestory s objemom 13 litrov. K tomu by vás mohlo zaujímať, že digitálny prístrojový panel má uhlopriečku 10 palcov a stredová dotyková obrazovka 10,25 palca.

Nová Grande Panda má dĺžku 3,99 metra, šírku 1,76 metra a výšku 1,57 metra a pri týchto rozmeroch ponúka okrem piatich miest pre posádku aj batožinový priestor s objemom 361 litrov. Taliani ju postavili v lepšej výbave na 17-palcové hliníkové disky a prezradili nám konečnej i základné technické parametre elektrickej verzie.

Dostala elektromotor s výkonom 113 koní a lítiovo-iónovú batériu (typu LFP) s kapacitou 44 kilowatthodín, ktorá podľa výrobcu a WLTP stačí na dojazd 320 kilometrov v kombinovanom cykle. V sérii v aute nájdete integrovanú nabíjačku s výkonom 7,4 kW, za príplatok bude 11-kilowattová a Grande Panda zvládne maximálne 100 kW.

Súbežne s elektromobilom čakajte tiež hybridnú verziu a model poháňaný čisto spaľovacím agregátom. Dáta k nim Fiat ešte neodhalil, pretože tu ale máme sesterský model Citroënu C3 a ë-C3, stačí sa pozrieť do tabuľky francúzskeho modelu. Vďaka tomu vieme, že „čistý benzín“ preplňovaný trojvalec 1.2 PureTech s výkonom 101 koní, krútiacim momentom 205 Nm a šesťstupňový manuál.

S ním auto dá stovku za 10,6 sekundy, rozbehne sa na maximálnych 183 kilometrov za hodinu a v priemere si zo 44-litrovej nádrže zoberie 5,6 litra na 100 km. Elektrická veľká Panda potom pokorí hranicu 100 km/h za 11 sekúnd a elektronika ju pribrzdí pri maximálke 132 km/h.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 25 obrázkov

zdroj: Fiat