S touto informáciou prichádza Fiat Gazétte s odvolaním na britské médiá, konkrétne na Auto Express, Autocar, Automotive News Europe a pár ďalších talianskych zdrojov. Dal si tú prácu, že pozbieral doteraz dostupné správy o pripravovaných modeloch a pripravil k nim prehľadných graf, čo čaká Fiat v najbližších rokoch.
Ak sú všetky dáta a termíny správne, koncern Stellantis zastaví produkciu modelov so spaľovacím motorom už koncom roka 2024. Aktuálna 500 s benzínovým a hybridným pohonom to zabalí už v budúcom roku, o niečo dlhšie potom vydrží 500X a Tipo. Otázkou je, čo bude s dnešnou Pandou. Tam je, zdá sa, situácia otvorená, respektíve menej prehľadná, ale hovorí sa, že vydrží maximálne do roku 2026.
Fiat oživuje staré mená, po Ulysse dorazí 600 i Multipla
Fiat 500 by mala nahradiť novinka s číslom 600, ktorá je vyvíjaná pod kódovým označením Project 364. Tento zhruba štvormetrový crossover dorazí už v septembri 2023 (z poľskej továrne) spoločne s nedávno predstaveným Abarthom 500e a chystaným Topolinom, teda preznačkovaným Citroënom Ami, ktorý sa bude vyrábať v Maroku.
Súčasná elektrická päťstovka ostane na trhu (i s odvodeným športovým modelom) zhruba do roku 2026 až 2027, potom ich nahradí nástupca postavený na novej batériovej modulárnej platforme STLA Small.
Nasledovník súčasnej Pandy bude predstavený na prelome rokov 2024 a 2025, pričom má ísť o globálny model. Verzia pre Južnú Ameriku (z Brazílie) a nepochybne i pre iné regióny bude poháňaná hybridnou technikou, pričom za oceánom auto ponesie meno Argo. Európa si nevyberie, dostupný bude len elektromobil, označenie s najväčšou pravdepodobnosťou ostáva a mal by zbiehať z linky v Srbsku.
A tým sme sa dopracovali k novej Multiple. Ako sme už naznačili, pôjde o crossover, dorazí tiež niekedy koncom roka 2024 a iný ako batériový pohon už nedostane. Zaujímavé na tomto aute je, že jeho úlohou bude nahradiť hneď dve súčasné vozidlá – spomínané Tipo a kompaktné SUV 500X.
Dizajn budúcich fiatov naznačil koncept Centoventi z roku 2019.
Práve preto, že nahradí okrem iného aj Fiat Tipo, výroba Multiply by mala pripadnúť tureckej spoločnosti Tofaş a jej závodu v Burse, ležiacom južne od Istanbulu. Technické detaily známe nie sú, ale podľa všetkého by Multipla mohla byť tiež postavená na platforme STLA Small, ktorá je modernizovanou verziou šasi eCMP a využíva ju v tejto chvíli zatiaľ len Jeep Avenger.
Práve jeho technika nám do istej miery naznačuje, čo by mohlo novú Multiplu poháňať, prípadne aká bude kapacita jej batérií, aj keď dizajn nepochybne ostane v réžii talianskeho štylistického oddelenia. Dizajnové experimenty v duchu prvej generácie očakávané nie sú, Fiat si nemôže dovoliť zlyhať. Pre sa predpokladá, že by auto mohlo vyzerať podobne ako elektrický koncept Centoventi z roku 2019.
zdroj: Instagram, Passioneautoitaliane s využitím informácií zo stránok Autocar, AutoExpress