Mánia crossoverov a SUV so splývajúcou zadnou časťou zažíva boom nielen v Európe. O tieto autá je záujem už i v Južnej Amerike a práve zákazníkom z tejto časti sveta sa chce zapáčiť nedávno predstavený Fiat Fastback.
Novinka je postavená na modulárnej platforme MLA (s 87-parcentným podielom vysokopevnostných ocelí) a značnú časť techniky tým pádom zdieľa s modelom Pulse. Týka sa to tiež relatívne krátkej vzdialenosti náprav 2533 milimetrov, celková dĺžka auta však vďaka natiahnutému zadnému previsu narástla na 4427 mm.
Len kvôli predstave: Fastback je o 45 mm dlhší ako Škoda Karoq, v porovnaní s českým modelom má však o 91 milimetrov kratší rázvor.
Za vekom kufra, ktoré sa otvára spoločne so zadným oknom, Fiat ukrýva batožinový priestor s veľmi slušným základným objemom až 600 litrov. Sklopením zadných sedadiel je možné zväčšiť ho na 1087 litrov a po interiéri nájdete hromadu ďalších odkladacích schránok a priečinkov s objemom ďalších 28 litrov.
Rovnako ako Pulse, aj Fastback môže mať pod kapotou jeden z dvoch preplňovaných zážihových motorov. Menší trojvalec má objem 1,0 litra a kombinuje sa výlučne s prevodovkou typu CVT so siedmimi virtuálnymi stupňami. Pri prevádzke na benzín poskytuje 125 koní a maximálny krútiaci moment 200 newtonmetrov, ak ale natankujete etanol, výkon stúpne na 130 koní. Výrobca uvádza čas akcelerácie z 0 na 100 km/h za 9,4 sekundy a priemernú spotrebu 6,8 l/100 km.
Druhou alternatívou je štvorvalec FireFly s objemom 1,3 litra, pre ktorý výrobca opäť uvádza dve hodnoty výkonu. Na benzín produkuje 180 koní a 270 newtonmetrov, s alkoholom v nádrži vám potom dodá 185 koní. Rýchlosť ani prevádzkovú efektivitu Fiat nespomína, pochválil sa ale štandardne dodávaným šesťstupňovým automatom a zrýchlením z miesta na stovku za 8,1 sekundy.
Ako asi tušíte, auto v oboch prípadoch poháňa výlučne predné kolesá, takže do nejakého ťažšieho terénu sa veľmi nehodí. Pri prekonávaní nerovností mu však nepochybne pomôže celkom slušná svetlá výška 192 milimetrov.
V porovnaní s Fiatom Pulse novinka dostala prepracovaný prevod riadenia, dostal stabilizátory s väčším priemerom kvôli potlačeniu náklonov v zákrutách, má nové pružiny, tlmiče a modifikovanú zadnú nápravu, aj keď brazílska pobočka nešpecifikuje jej konštrukciu.
Fastback podobne ako európske modely dostal hromadu bezpečnostných prvkov, ako je napríklad systém automatického núdzového brzdenia, upozornenie na neúmyselnú zmenu jazdného pruhu, automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel, elektronickú parkovaciu brzdu s funkciou Auto Hold a za príplatok môžu mať majitelia digitálny 7-palcový prístrojový panel.
Uprostred palubnej dosky sedí 8,4 alebo 10,1-palcový dotykový displej multimediálneho systému, ktorý si rozumie s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto, vodič má k dispozícii indukčné nabíjanie telefónu, navigáciu či jedného z dvoch dostupných asistentov – Alexu od Amazonu alebo systém od Googlu.
Fiat Fastback bude dostupný v troch výbavách nazvaných Audace, Impetus a Limited Edition Powered by Abarth. Najlacnejší model vyjde v prepočte na 25 270 eur, najdrahšia verzia bude stáť 29 200 eur, a ak vás auto zaujalo, stále nemáme dobré správy. Do Európy sa taliansko-brazílsky crossover kupé stále nechystá.
zdroj: Fiat, Stellantis Južná Amerika