Panda Cross príde so slušnými terénnymi vlastnosťami.
Panda Cross je dlhá 3,7 metra. Zaujímavosťou je zhodná výška so šírkou (1,66 metra). Panda disponuje pohonom všetkých kolies „Torque on demand“ s dvoma diferenciálmi, ktorý vyvinula rakúska firma Steyer-Puch. Na palube sa okrem toho nachádza elektronická uzávierka diferenciálu ELD alebo asistent pre zjazd z prudkých kopcov HDC.
Vodič môže jedným tlačidlom zapnúť stály pohon všetkých kolies, ktorý sa udrží až do rýchlosti 50 km/h. Inak má túto úlohu na starosti elektronika. Fiat použil v prednej časti nezávislé zavesenie typu McPherson a vzadu sa nachádza torzná tyč.
Z bezpečnostných elektronických vychytávok budeme môcť napríklad očakávať City Brake Control, ktorého hlavnou úlohou bude zabraňovať kolíziám s inými automobilmi v mestskej premávke. V štandardnej výbave rovnako nebude chýbať rádio prehrávajúce CD/MP3, automatická klimatizácia alebo 15 palcové zliatinové kolesá.
Pod kapotou bude pracovať jeden z dvojice dostupných agregátov. Benzínový preplňovaný dvojvalec 0,9 TwinAir poskytne 66 kW (90 k) pri 5500 otáčkach spolu s krútiacim momentom 145 Nm pri 1900 otáčkach. Priemerná papierová spotreba by sa v tomto prípade mala pohybovať na hodnote 4,9 l/100 km.
Interiér vyzerá byť pomerne príjemným miestom.
Druhou alternatívou je naftový MultiJet II s objemom 1,3 litra. Jeho maximálny výkon dosahuje 59 kW (80 k) pri 4000 otáčkach a 190 Nm krútiaceho momentu pri 1500 otáčkach. Priemerná spotreba je 4,7 l/100 km. Oba motory budú spojené so 6 stupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá bude dostupná pre obe pohonné jednotky. Jej tajomstvo tkvie v tom, že Fiat ju vybavil veľmi krátkym prvým stupňom.
V rámci off-roadových schopností je na mieste spomenúť aj svetlú výšku, ktorá je priemerných 161, resp. 158 mm. Zaujímavé sú aj nájazdové uhly. Vpredu ide o 24 stupňov a vzadu 34 stupňov. Panda Cross navyše dokáže zdolať 70% stúpanie a 55% bočný náklon.
Bohužiaľ, Fiat zatiaľ cenu novinky neprezradil. Na vybraných trhoch však pôjde do predaja už v septembri tohto roku. Zatiaľ však nevieme ani to, ktoré sú to vybrané trhy.
Zdroj: tlačová správa
Prečítajte si aj: Dočkáme sa off-road verzie 911?