Rozdielov v dizajne tri roky starého roadstera 1000 SP a nového kupé Classiche 1300 OT nie je veľa, odlišujú sa však viac ako len prítomnosťou, respektíve neprítomnosťou strech.
Novinka dostala inú kapotu s menším počtom otvorov, nové disky, upravené zadné čelo s veľkým nápisom Abarth, veľkú hranatú výfukovú koncovku namiesto dvoch okrúhlych malých alebo nasávanie vzduchu pre motor vyvedené v zadnej časti strechy.
Výrobca použil na karosérii tiež iné logá, ktoré spolu s nálepkami na bokoch pripomínajú 75. výročie založenia značky Abarth, k tomu je však nutné dodať, že Classiche zatiaľ existuje len ako maketa v mierke 1:3.
Samozrejme aj 1300 OT (skratka vychádza zo slov Omologate Turismo) je novou interpretáciou klasického modelu zo 60. rokov, konkrétne Fiatu-Abarth OT 1300 z roku 1965, ktorý svojho času vychádzal z Fiatu 850. Mal karosériu od Bertoneho, evolučnú verziu štvorvalcového motora Abarth Simca 1300 s objemom 1,3 litra a výkonom 147 koní pri 8800 otáčkach za minútu.
Mechanický celok dotvárala 5-stupňová manuálna prevodovka, samosvorný diferenciál, nezávislé zavesenie všetkých kolies a štyri kotúčové brzdy. Vďaka hmotnosti len 655 kg dokázala táto malá vec jazdiť rýchlosťou až 245 kilometrov za hodinu.
Nový Classiche má samozrejme preplňovaný štvorvalec s objemom 1742 centimetrov kubických, ktorý produkuje 240 koní pri 6000 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment 350 newtonmetrov od 2200 do 4250 ot./min.
Abarth jeho dynamické údaje zatiaľ nezverejnil, ale 4C bola schopná zrýchliť z miesta na stovku za 4,5 sekundy a rozbehnúť sa na 258 km/h. Classiche na tom bude asi podobne, presnejšie povedané možno dokonca o niečo lepšie, pretože má dostať veľmi ľahkú kompozitovú karosériu, detaily ale nepoznáme.
Automobilka nezverejnila ani cenu, uvádza ale, že objednávkový systém je otvorený. Cena asi bude závratná, opäť ale vznikne len päť kusov.
zdroj: Abarth-Fiat, Stellantis