Ako sme už naznačili, cenníky k dispozícii do tejto chvíle nemáme, Fiat ale naznačuje, že to má byť dostupná cesta hybridnému úspornému pohonu. Jeho základom je zážihový štvorvalec FireFly s objemom 1,5 litra, ktorý pracuje v Millerovom cykle a vzduch do valcov pomáha dopravovať malé turbo.
Maximálny výkon motora je 96 kW, inak povedané 130 koní a najvyšší krútiaci moment vrcholí hodnotou 240 newtonmetrov. Primárnej pohonnej jednotke sekunduje elektromotor s pomerne skromným výkonom 15 kW (20 koní) a krútiacim momentom 55 Nm, Fiat ale hovorí, že podľa metodiky WLTP môže byť spaľovací motor vypnutý až 47 percent času v kombinovanej prevádzke a dokonca 62 percent času v meste.
Priemer okolo 5 litrov, v meste za menej ako MultiJet
Výsledkom má byť o 0,3 litra nižšia spotreba v mestskej premávke v porovnaní s modelmi, ktoré majú pod prednou kapotou vznetový štvorvalec 1.6 MultiJet. Priemerná spotreba hybridného Fiatu Tipo vychádza podľa WLTP na 4,7 litra a v prípade 500X je to 5,1 litra benzínu na 100 kilometrov.
Radenie berie na seba nová sedemstupňová dvojspojková prevodovka 7HDT300, pričom kompaktnému crossoveru bude akcelerácia z miesta trvať 9,4 sekundy a Tipu rovných 9,0 sekundy.
Motor 1.5 FireFly je spárovaný s novým sedemstupňovým dvojspojkovým automatom 7HDT300.
Vizuálne sa nové motorizácie od iných model prakticky nelíšia. Jediným poznávacím znamením budú nápisy Hybrid na veku batožinového priestoru. Dôležité je tiež povedať, že Tipo bude s novým motorom dostupné vo všetkých karosárskych prevedeniach, vrátane mierne zodvihnutého kombi SW Cross.
Výroba Fiatu 500X Hybrid bude prebiehať v talianskej továrni v meste Melfi, hybridné Tipo potom naďalej ostáva v tureckom Tofase. Objednávkový systém by mal byť spustený už vo februári a prvé autá si u predajcov môžete pozrieť či vyskúšať v priebehu apríla.