Fiat Tipo patrí dodnes k veľmi zaujímavým zjavom európskeho automobilového trhu. Svojou priamočiarosťou a jednoduchou, no robustnou technikou predstavuje „starú“ konštrukčnú školu, ktorá dnes v mnohých aspektoch ukazuje skôr svoje výhody. Je to skrátka klasik predstavujúci tradičné riešenie mobility. A hoci Fiat pred časom prezradil, že ho na trhoch EÚ nahradí crossoverom a nová generácia Tipa sa tu neukáže, momentálne uvádza na trh modernizované verzie jeho aktuálnej generácie. V ponuke je ako klasický 5-dverový hatchback, kombi verzia a po novom aj ako dobrodužná verzia Tipo Cross. Všetky verzie opticky spájajú nové nárazníky, upravená maska, hlavné LED svetlomety a niekoľko ďalších detailov, ktoré auto vizuálne rozširujú. V ponuke pribudli dva nové odtiene karosérie (Ocean Blue a Paprika Orange) a nové dizajny 16 a 17-palcových diskov kolies.

Fiat Tipo 2021 prichádza v troch verziách. Novinkou je zvýšený hatchback Tipo Cross.

Po vzore „terénnej“ Pandy

Automobilka sa netají skutočnosťou, že k vytvoreniu „terénnej“ verzie Tipo Cross 2021 ju motivoval úspech menšej Pandy Cross. Tej sa podarilo k značke pritiahnuť viac mladých a aktívnych klientov vyhľadávajúcich nielen atraktívnejší vzhľad, ale aj reálne lepšie schopnosti na nespevnených cestách. A aj keď Tipo Cross 2021 neprichádza s pohonom všetkých kolies, konštruktéri ho vybavili niekoľkými praktickými vylepšeniami skutočne uľahčujúci život mimo asfaltových ciest. Predovšetkým je to o 4 cm vyššia svetlá výška, vhod však prídu aj ochranné plasty pozdĺž karosérie a väčšie kolesá. Tento recept už fabrika použila aj pri modeli 500X a verí, že to zaberie aj v prípade Tipa.

Tipo Cross 2021 dostalo aj strešný nosič, ktorý bol doteraz k dispozícii len pre verziu Tipo kombi.

V kabíne sa objavil nový 7-palcový digitálny prístrojový panel a stredový 10,25-palcový dotykový displej infotainmentu UConnect 5. Na pohon auta slúžia nové motory, z ponuky totiž vypadol doterajší atmosférický štvorvalec s objemom 1,4 l (70 kW/95 k) a nahrádza ho prepĺňaný trojvalec 1.0 GSE T3 (74 kW/100 k) s krútiacim momentom 190 Nm (doteraz 170 Nm). Tipo však bude bojovať aj ponukou nového naftového štvorvalca 1.6 MultiJet naladeného na 96 kW/130 k (doteraz 88 kW/120 k).

Na európskych trhoch by sa malo modernizované Tipo objaviť ešte tento rok.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov