Fiat Tipo patrí dodnes k veľmi zaujímavým zjavom európskeho automobilového trhu. Svojou priamočiarosťou a jednoduchou, no robustnou technikou predstavuje „starú“ konštrukčnú školu, ktorá dnes v mnohých aspektoch ukazuje skôr svoje výhody. Je to skrátka klasik predstavujúci tradičné riešenie mobility. A hoci Fiat pred časom prezradil, že ho na trhoch EÚ nahradí crossoverom a nová generácia Tipa sa tu neukáže, momentálne uvádza na trh modernizované verzie jeho aktuálnej generácie. V ponuke je ako klasický 5-dverový hatchback, kombi verzia a po novom aj ako dobrodužná verzia Tipo Cross. Všetky verzie opticky spájajú nové nárazníky, upravená maska, hlavné LED svetlomety a niekoľko ďalších detailov, ktoré auto vizuálne rozširujú. V ponuke pribudli dva nové odtiene karosérie (Ocean Blue a Paprika Orange) a nové dizajny 16 a 17-palcových diskov kolies.
Fiat Tipo 2021 prichádza v troch verziách. Novinkou je zvýšený hatchback Tipo Cross.
Po vzore „terénnej“ Pandy
Automobilka sa netají skutočnosťou, že k vytvoreniu „terénnej“ verzie Tipo Cross 2021 ju motivoval úspech menšej Pandy Cross. Tej sa podarilo k značke pritiahnuť viac mladých a aktívnych klientov vyhľadávajúcich nielen atraktívnejší vzhľad, ale aj reálne lepšie schopnosti na nespevnených cestách. A aj keď Tipo Cross 2021 neprichádza s pohonom všetkých kolies, konštruktéri ho vybavili niekoľkými praktickými vylepšeniami skutočne uľahčujúci život mimo asfaltových ciest. Predovšetkým je to o 4 cm vyššia svetlá výška, vhod však prídu aj ochranné plasty pozdĺž karosérie a väčšie kolesá. Tento recept už fabrika použila aj pri modeli 500X a verí, že to zaberie aj v prípade Tipa.
Tipo Cross 2021 dostalo aj strešný nosič, ktorý bol doteraz k dispozícii len pre verziu Tipo kombi.
V kabíne sa objavil nový 7-palcový digitálny prístrojový panel a stredový 10,25-palcový dotykový displej infotainmentu UConnect 5. Na pohon auta slúžia nové motory, z ponuky totiž vypadol doterajší atmosférický štvorvalec s objemom 1,4 l (70 kW/95 k) a nahrádza ho prepĺňaný trojvalec 1.0 GSE T3 (74 kW/100 k) s krútiacim momentom 190 Nm (doteraz 170 Nm). Tipo však bude bojovať aj ponukou nového naftového štvorvalca 1.6 MultiJet naladeného na 96 kW/130 k (doteraz 88 kW/120 k).
Na európskych trhoch by sa malo modernizované Tipo objaviť ešte tento rok.