Rýchla doba si žiada rýchle riešenia. Súčasný Fiat Tipo rozhodne nie je zlým autom, globálna základňa jeho priaznivcov však ubúda a predaje tohto klasického hatchbacku klesajú. A nepomáhajú mu ani ďalšie karosárske verzie. Fenomén zvaný SUV je skrátka stále taký intenzívny, že uberá predaje všetkým klasickým modelom bez rozdielu. Automobilky majú dve riešenia – buď na úkor svojich ziskov začnú s „výpredajom“ klasických segmentov, alebo si vyhrnú rukávy a prídu s crossoverom, prípadne nejakým túžobne očakávaným vyšším SUV.
Jeep Ranegade je vďačným "darcom orgánov", okrem malej Alfy Romeo poslúži ako základ aj pre nástupcu Fiata Tipo.
Chcete SUV? Máte ho mať
Plány na ukončenie produkcie Tipa pritom nie sú novou záležitosťou. Už pred časom sa bývalý kormidelník koncernu FIAT, Sergio Marchionne, vyjadril, že novodobý Fiat Tipo prináša zákazníkom vysokú pridanú hodnotu, no pláva vo vodách segmentu, kde je mnoho konkurentov a príliš nízke marže. A to je problém. Podľa Marchionneho totiž nie je záujmom žiadnej automobilky umelo držať predaje nejakého auta za cenu neustále klesajúcich ziskov z jeho predaja. Marchionneho slová sa po jeho nedávnej smrti ukazujú ako prorocké, Fiat sa totiž chystá súčasné Tipo skutočne „zarezať“ a na trhu ho nahradiť módnym SUV vychádzajúcim zo sesterského Jeepu Renegade. Na jeho základoch sa koniec koncov už chystá aj malé SUV s logom Alfa Romeo.
Prvý Fiat Tipo bol veľmi úspešný, získal dokonca titul Auto roka 1989.
Technické detaily ani iné podrobnosti zatiaľ známe nie sú, je však jasné, že Fiat súrne potrebuje rozšíriť portfólio o ďalší obľúbený model. Po „odstavení“ charizmatického Punta mu tak v rukáve zostávajú prakticky len derivácie Fiatu 500 a malá Panda. Tie navyše čaká čisto elektrická budúcnosť, ponuku preto treba čo najskôr budovať aj smerom hore. Kedy sa nový „Jeep“ s logom Fiatu ukáže, nevieme, zdá sa však, že ofenzíva Fiatu na viacerých frontoch je za dverami.