Že vám je nový Fiat Ulysse akýsi povedomý? Aj by mal, v podstate totiž ide o preznačkovaného súrodenca modelov známych aj pod značkami Peugeot/Citroën/Toyota/Opel. A teraz k nim pribúda aj technicky identický osobný Fiat. Ak nad tým krútite hlavou, nemali by ste. V dnešnom globálnom svete plnom previazaných automobiliek združených pod krídlami veľkých koncernov si každý chce „ukradnúť“ kus trhového koláča a mať niečo pre svojho zákazníka. Zdieľanie techniky síce okráda o originalitu, no prináša znížené vývojové náklady a možnosť model vôbec ponúkať.
Len v elektrike
Prísna emisná legislatíva a blížiaci sa príchod emisnej normy Euro 7 znamená, že nový Fiat Ulysse už kúpite len ako elektrickú dodávku s trakčným elektromotorom naladeným na 100 kW (136 k) a 260 Nm. Technika známa aj z rodinných súrodencov je napájaná z trakčných batérií s kapacitou 50 alebo 75 kWh, pričom s väčšou baterkou Fiat sľubuje normovaný dojazd na jedno nabitie až 330 km (max. rýchlosť je limitovaná na 130 km/h). Automobilka sa netají ambíciou ponúkať Ulysse ako hotelovú prepravu, TAXI, či luxusnú pojazdnú kanceláriu schopnú bezemisných presunov naprieč mestom a prímestskými štvrťami. K dispozícii bude jeho päť, sedem, aj osemmiestna verzia.