Továreň v Kragujevaci vlastní Fiat spolu so samotným Srbskom.

Fiat 500L schádza z výrobných liniek v srbskom Kragujevaci. Slabý záujem je pre automobilku určite poriadnym sklamaním. Nafúknutú päťstovku uviedla s pomerne priaznivou cenou. Na Slovensku ju podľa štandardného cenníka kúpime už za menej ako 14 tisíc. Akčná ponuka dokonca leží tesne pod hodnotou 12 tisíc eur. Výrobca môže typ navyše vybaviť aj napríklad kávovarom.

Pozastavenie výroby by však možno nebolo až tak tragické, ak by v danej továrni prebiehala produkcia iného typu. Lenže v Kragujevaci Fiat vyrába okrem 500L len druhú generáciu Punta s prívlastkom Classic. Tento typ však smeruje na rozvojové trhy. Ani Punto navyše netrhá predajné rekordy a jeho výrobu musel Fiat už niekoľkokrát pozastaviť.

Je veľmi pravdepodobné, že pozastevenie výroby typu 500L nebolo posledné. Továreň v Srbsku tak môže mať vážne problémy s využívaním svojej kapacity.

Fiat 500L zákazníkov nezaujíma aj napriek pomerne priaznivej cenovej politike.

Talianom sa teda môže veľmi ľahko stať, že v Srbsku im ostane stáť prázdna a nevyužitá továreň, ktorej sú 67% vlastníkmi. Zvyšný podiel má v majetku samotné Srbsko. Automobilka však do jej výstavby pred niekoľkými rokmi investovala jednu miliardu eur! Prípadné nevyužité kapacity by pre značku znamenali značnú stratu. Ktovie, možno niektorá z koncernových značiek (napríklad Alfa Romeo) naplní svoje sľuby a voľné výrobné kapacity ešte prídu vhod.

Zdroj: autonews.com

Prečítajte si aj: Callumov Mark II ide do výroby!