Súčasná generácia obľúbenej Fiesty je na trhu už celých 8 rokov, no jej postaveniu to vôbec neškodí. Pred troma rokmi prešla nie veľmi výraznou modernizáciou, vďaka ktorej dostala pod kapotu nový motor 1,0 Ecoboost. Tajomstvo jej úspechu možno tkvie aj v ponechaní starého, jednoduchšieho motora 1,25. Takto si vo Forde „zaistili“ aj konzervatívnejších zákazníkov, ktorí majú z moderných mini turbo motorov strach, no zároveň dali na výber aj dynamickejším šoférom. V teste TopSpeeed.sk nás 125k Fiesta EcoBoost presvedčila, že litrový turbomotor s ňou dokáže zacvičiť.
Modernizácia priniesla niekoľko zmien. Do očí bije najviac maska à la Aston Martin
Ďalším a možno najzásadnejším dôvodom úspechu Fiesty je jej dizajn. Ten je veľmi dôležitým prvkom, lebo pre ľudí, ktorí berú autá len ako stroje na presun z bodu A do bodu B, je takmer jedinou vecou, ktorá vozidlá od seba odlišuje. Fordu sa dizajn Fiesty podaril na jednotku. Z môjho okolia nepoznám nikoho, komu by sa nepáčila. Ak si ju porovnáme s minulou generáciou, posun k lepšiemu je obrovský. Otázny môže byť interiér. Ten sa až tak nepodaril, no zákazníkom to zjavne nevadí.
Minulá generácia nemá dizajnovo našťastie so súčasnou nič spoločné
Kráľ malých áut
Dobré predaje má určite na svedomí aj skvelý podvozok Fiesty. Presvedčil nás špeciálne vo verzii Fiesta ST, ktorú TopSpeed.sk pred časom testoval. Fordy boli vždy známe podvozkami a Fiesta to potvrdzuje. V triede vždy vynikala jazdnými vlastnosťami, no to sa dá povedať o väčšine Fordov. Medzi malými hothatchmi je Fiesta ST považovaná za „kráľovnú“. Má síce o niečo nižší výkon ako konkurencia, 134 kW (182 k), no kompenzuje ho maximálnym krútiacim momentom 240 Nm dostupným takmer v celom spektre otáčok a celkovou zábavnosťou. Ako čerešničku na torte ponúka nízku spotrebu a agresívny dizajn. Nie je sa teda čo čudovať, že v roku 2015 je Fiesta opäť najpredávanejšie malé auto v Európe, pričom sa predalo viac než 314 000 kusov.