1. miesto - Citroën XM (390 bodov)

Keď sa na jar 1989 na ženevskom autosalóne ukázal prvý Citroën XM, pôsobil ako zjavenie. Veľký francúzsky skleník s hydrodynamickým pružením a luxusným interiérom svojou charizmou zatienil aj prestížne parníky nemeckých prémiových výrobcov a odbornú porotu európskeho auta roka ohúril tak, že mu v eufórii z jeho pokrokovej techniky a úžasne aerodynamickej karosérie s Bertoneho rukopisom okamžite pridelili rekordný počet bodov. Ale pozor, nešlo o unáhlený krok, z hľadiska technologickej vyspelosti patril v roku 1989 model XM skutočne k vtedajšej špičke a úroveň jeho techniky v niekoľkých aspektoch reálne prevyšovala luxusné limuzíny z vyšších segmentov. Ruku v ruke s tým však šla kombinácia miestami horšieho dielenského spracovania, zložitosti použitých podsystémov a nespoľahlivosti pokrokovej elektroniky. Štýlové kombi Break prišlo až v roku 1991 a rovnako ako limuzína, šlo aj v jeho prípade o exkluzívny a technicky výnimočný počin. Celkovo sa v období rokov 1989 až 2000 vyrobilo 333 045 kusov modelu XM.  Dnes sa európske Auto roka 1990, vzhľadom na jeho pomerne preriedené stavy, dostáva do pozície vyhľadávanej rarity a jeho ceny na trhu s youngtimermi začali rásť.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

2. miesto – Mercedes-Benz SL  (R129) – 215 bodov

V roku 1989 pôsobil nový roadster od Mercedesu neuveriteľne moderným dojmom. Na dnešné pomery sa generácia s kódovým označením R129 prezentovala skôr konzervatívnym a opatrným dizajnom, no na vtedajšiu dobu sa v meradlách značky pekne odtrhla z reťaze. V porovnaní s predchodcom R107 bolo nové SL, inak dielo toho istého Bruna Sacca, ktorý vytvoril aj „baby Benz“ Mercedes-Benz 190, veľmi moderným a pokrokovým autom určeným na promenády letovísk. Okruhy mu nesedeli, lenže na to nebol model SL stavaný nikdy. Tu šlo o more prepychu, kochanie sa krajinou, bezbrehý luxus a pocit výnimočnosti. Ten zaisťoval aj samotný motor, najčastejšou voľbou neskorších zákazníkov bol totiž zamatový osemvalec z verzie SL 500. Auto vydržalo vo výrobe až do roku 2001 (204 940 kusov) a dnes je medzi zberateľmi veľmi cenený. Najmä ak je v originálnom stave. Členov poroty svojou výnimočnosťou evidentne dostal, pridelili mu totiž o jeden bod viac ako tretej Fieste. Ako sa neskôr ukázalo, bol to jeden z najdôležitejších bodov v histórii tejto ankety.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

3. miesto – Ford Fiesta Mk III – 214 bodov

Kto by ju nepoznal? Hrdina diskoték a parkovísk pred supermarketmi, malé mestské auto s najschopnejším podvozkom široko, ďaleko. Tretia generácia Fiesty nebola len obyčajným pokračovaním príbehu, ktorý začala písať jej prvá generácia z roku 1976. V prípade "Trojky" šlo o úplne novú konštrukciu reflektujúcu najmodernejšie trendy. Atraktívny dizajn, obrovský vnútorný priestor a na vtedajšiu dobu neprekonateľná variabilita ju vyniesli až medzi elitu finalistov ankety Auto roka 1990. Dokonca aj jednobodový odstup od druhého v poradí môžeme považovať len za symbolickú náhodu a pokojne by sa mohla s „Eselkom“ deliť o druhú priečku. O jej hviezdnej kariére svedčí aj fakt, že len za prvé dva roky sa jej na celom svete vyrobilo viac ako milión exemplárov (do roku 1997 vzniklo viac 3,4 mil. exemplárov). A hoci dnes nejde o zberateľsky výnimočné auto, v motoristickej sezóne 1990 bola jednoznačne tým najpokrokovejším, najpraktickejším a najlepšie jazdiacim malým autom, aké ste vedeli kúpiť. A pozor, v apríli 1990 sa objavila aj verzia Fiesta 1.6 Turbo, suverénne najkradnutejšia verzia tohto mestského hrdinu 90-tych rokov.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov