Nehľadajte tu žiadne elektromotory! O pohon sa stará výhradne motor V10 s výkonom 556 kW (755 koní) a objemom 8,4 litra.
Motor z Dodgu Viper
Poďme však k samotnému autu VLF Force 1. Nehľadajte tu žiadne elektromotory! O pohon sa stará výhradne vidlicový desaťvalec s výkonom 556 kW (755 koní). Objem má 8,4 litra. Ak sa vám zdá, že o pohonnej jednotke ste už počuli, nemýlite sa. Motor V10 pochádza z Dodge Viper a je vyladený na vyšší výkon. Vlastne celé auto stojí na základoch „amerického superšportu“. Fisker navrhol okolo Viperu karosériu, ktorá je z uhlíkových vlákien.
Force 1 dobre maskuje darcu orgánov. Karoséria od VLF vyzerá omnoho modernejšie, než retro vzhľad Viperu, ktorý zásadne nemenili od 90. rokov. Myslím si, že Force 1 je najlepšie vyzerajúci Viper. Fisker na karosérii nešetril ostrými prelismi a najmä predná časť s malými svetlometmi vyzerá úchvatne. Kým exteriér svoje plebejské korene schováva, v interiéri je pôvod auta jasný. VLF sa postaralo len o prečalúnenie pôvodnej kabíny.
Predná časť vzdialene pripomína Jaguar F-type
Superšport váži 1538 kg, čo je veľmi slušná hodnota. Force 1 akceleruje z 0 na 96 km/h za 3,0 sekundy! Maximálna rýchlosť je údajne až 350 km/h. Kupujúci si navyše môžu vybrať medzi šesťstupňovou automatickou a manuálnou prevodovkou.
„Force 1 je ukážkou toho, čo ideme robiť v VLF Automotive. Kombinovaním overených platforiem a komponentov s elegantným dizajnom, budeme vyrábať zákazkové luxusné športové vozidlá,“ hovorí Bob Lutz, prezident VLF Automotive.
Cena v USA začína na 268 500 $ (247 000 €). Európska cenovka je zatiaľ neznáma. VLF Automotive plánuje vyrobiť len 50 ks. Úprimne som zvedavý, či sa im podarí rozpredať všetky kusy. „Obyčajný“ Viper totiž stoji tretinu Force 1.
Interiér je len prečalúnený Viper (render mobilu si mohli odpustiť...)
Odpovedalo 67 ľudí
Zdroj: carscoops