Fisker je v insolvencii. A pretože nie je schopný splácať svoje záväzky, spoločnosť bola nútená podať návrh na konkurz. Firma sa pokúšala spamätať z vlaňajšej obrovskej straty a chcela sa preto dohodnúť na spolupráci s neznámou veľkou automobilkou, tieto jednania ale stroskotali.

Niekdajší vyzývateľ Tesly už koncom februára varoval, že bez ďalších pôžičiek či nových investorov bude jeho existencia ohrozená, a to sa práve potvrdilo.

Japonci sa stiahli

Fisker v snahe odvrátiť najhoršie v marci zastavil vývoj kompaktného hatchbacku Pear, stopli tiež produkciu  SUV Ocean a vyrobené autá sa snažil predať s obrovskými zľavami. Ani to nepomohlo.

Nutnú finančnú injekciu vo výške až 400 miliónov dolárov mal priniesť vyššie spomínaný „neznámy výrobca“ (podľa dostupných informácií išlo o Nissan) výmenou za prístup k elektrickej platforme chystaného pickupu Alaska. Tá dohoda ale padla.

Firma musí vypracovať plán na splatenie dlhu veriteľov. Oznámila, že má na ten účel k dispozícii aktíva v hodnote 500 miliónov až 1 miliardy dolárov.

Produkcia modelu Ocean v európskej továrni Magna Styer (v rakúskom Grazi) stojí a na tom sa nebude nič meniť. Fisker sa musí postarať o výplaty zamestnancom a zabezpečiť základný zákaznícky servis tisíckam predaných áut (vlani dodal 4929 vozidiel).

Len pripomíname, že v priebehu tohto roka chcel Fisker predať 20 až 22 tisíc vozidiel, to však nesplní.

zdroj: Autocar