Fisker je v insolvencii. A pretože nie je schopný splácať svoje záväzky, spoločnosť bola nútená podať návrh na konkurz. Firma sa pokúšala spamätať z vlaňajšej obrovskej straty a chcela sa preto dohodnúť na spolupráci s neznámou veľkou automobilkou, tieto jednania ale stroskotali.
Niekdajší vyzývateľ Tesly už koncom februára varoval, že bez ďalších pôžičiek či nových investorov bude jeho existencia ohrozená, a to sa práve potvrdilo.
Japonci sa stiahli
Fisker v snahe odvrátiť najhoršie v marci zastavil vývoj kompaktného hatchbacku Pear, stopli tiež produkciu SUV Ocean a vyrobené autá sa snažil predať s obrovskými zľavami. Ani to nepomohlo.
Nutnú finančnú injekciu vo výške až 400 miliónov dolárov mal priniesť vyššie spomínaný „neznámy výrobca“ (podľa dostupných informácií išlo o Nissan) výmenou za prístup k elektrickej platforme chystaného pickupu Alaska. Tá dohoda ale padla.
Firma musí vypracovať plán na splatenie dlhu veriteľov. Oznámila, že má na ten účel k dispozícii aktíva v hodnote 500 miliónov až 1 miliardy dolárov.
Produkcia modelu Ocean v európskej továrni Magna Styer (v rakúskom Grazi) stojí a na tom sa nebude nič meniť. Fisker sa musí postarať o výplaty zamestnancom a zabezpečiť základný zákaznícky servis tisíckam predaných áut (vlani dodal 4929 vozidiel).
Len pripomíname, že v priebehu tohto roka chcel Fisker predať 20 až 22 tisíc vozidiel, to však nesplní.
zdroj: Autocar